شهرداری منطقه دوازده اصفهان گفت: ۱۲۵ طرح در شهرداری منطقه ۱۲ تعریف شده که تا پایان سال ۹ طرح افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  علی باقری شهردار منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مختصات جغرافیایی این منطقه عنوان کرد: این منطقه با وسعت ۸هزار و ۲۰۰ هکتار بزرگترین منطقه اصفهان  به شمار می‌رود که ۶هزارو ۶۰۰ هکتار شهر و بقیه محدوده قانونی آن است.
 
او با اشاره به دارا بودن ۱۰ محله و جمعیت ۱۴۰هزار نفری این منطقه اضافه کرد: پراکندگی محدوده و بافت قانونی خدمت رسانی را پیچیده می‌کند.
 
باقری با بیان اینکه سرانه فضای سبز ۳۰۰هکتار است، اظهار کرد:سرانه فضای سبز در منطقه دوازده شهرداری اصفهان به ازای هر نفر ۲۱/۶ متر مریع است است.
 
او ادامه داد:طرح انتقال پساب شاهین شهر با لوله گذاری ۱۸ هزار متر به تسویه خانه تکمیلی با رعایت استاندارد‌های زیست محیطی در حال انجام است که برای آبیاری فضای سبز منطقه ۲و ۱۲ استفاده می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری بیان کرد: عملیات شبکه توزیع این پساب به طول ۱۸هزارمتر  به همراه سه مخزن کامل شده و پروژه تسویه خانه هم به صورت مشارکتی با جمعی از اساتید دانشگاهی بوده که تمامی این پروژه ها به بهره برداری رسیده است.
 
باقری با بیان اینکه این منطقه از لحاظ اختصاص بودجه شهرداری رتبه سوم را دارد، عنوان کرد:کل بودجه منطقه ۱۶۷ میلیارد تومان است که ۱۱۷میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد.

او با اشاره به تعریف شدن۱۲۵پروژه عمرانی در سال جاری بیان کرد:تا پایان امسال ۹طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.
 
او با اشاره به تعریف شدن۱۲۵پروژه عمرانی در سال جاری بیان کرد:تا پایان امسال ۹طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

باقری با اشاره به طرح‌های مشارکتی اظهار کرد: مجتمع تجاری اداری شهید علیخانی واقع در میدان شهید علیخانی به مساحت ۲هزار و ۱۸۰متر مربع دارای ۴طبقه پارکینگ،۳طبقه اداری و ۲طبقه تجاری است که ۳طبقه زیر زمین آن اجرا شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری ادامه داد: پروژه تفکیکی کازرونی به مساحت ۴۳۰متر مربع و در ۶طبقه تا دوماه آینده افتتاح می‌شود و مرکز تجاری و ورزشی شهرک نگین با ۳هزار و ۶۳متر مربع مساحت ۴طبقه در مراحل پایانی ساخت است.

او به دیگر پروژه‌های عمرانی این منطقه  اشاره کرد و گفت:مجموعه فرهنگی ورزشی شهرک مهدیه با هزینه‌ی ۲میلیارد و ۶۶۰میلیون تومان در محله کم برخوردار افتتاح شد.

باقری اضافه کرد:اصلاح ورودی خیابان مهدیه و احداث بلوار با اعتبار ۶۵۰میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان پروژه پارک سوار عاشق آباد را یکی از طرح‌های شاخص برشمرد و گفت:این طرح در دو فاز تعریف شده و مجموعا مساحتی ۱۵هزار متر مربع را به خود اختصاص داد است.

او با اشاره به کاربری این پارک سوار ادامه داد:۱۲خط اتوبوس در این پارک سوار توقف دارند که شامل اتوبوس‌های مسیر شاهین شهر، خمینی شهر، دانشگاه آزاد خمینی شهر، دانشگاه صنعتی اصفهان و شهرک‌های صنعتی محمودآباد و شهید منتظری است و در حال بهره برداری است.

باقری با اشاره به اعتبار ۲۳میلیاردی این پروژه عنوان کرد:با احداث پارکینگ خودرو‌های شخصی با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه و با توجه به نزدیکی پارک سوار به ایستگاه مترو قدس، دسترسی مردم منطقه به حمل و نقل عمومی آسان‌تر می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات ساخت مجموعه‌های ورزشی و فرهنگ سرا‌ها از پارسال تا کنون بیان کرد:مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در خیابان امین که محله کم برخوردار است، با اعتبار ۲میلیارد و ۲۴۰میلیون تومان با هدف آموزش زنان و مهارت آموزی به آنان انجام شد.

او با اشاره به فعالیت دو سازمان مردم نهاد در این منطقه اظهار کرد: چتر نیلی با عضویت ۲۵۰نوجوان و جوان آموزش‌های دوره‌ای در طول سال برگزار می‌کند و کشتی نجات نیز با موضوع آسیب‌های اجتماعی از دیگر سازمان مردم نهاد است.

او با اشاره به افزایش صدور کسب پروانه در ۶ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته بیان کرد:تعداد صدور پروانه از رقم ۱۰۰در پارسال به ۱۷۸پروانه رسیده و رشد ۷۴درصدی داشته است.
 
باقری با اشاره به اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های مختلف در طول سال اظهار کرد:در یک سال گذشته حدوده هزار و ۷۸۱برنامه با۱۸۷هزار نفر برگزار شده که مخاطبین آن با توجه به برنامه‌های گوناگون از رده سنی کودکان تا سالمندان را شامل می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره اهمیت درآمد پایدار مناطق شهرداری اظهار کرد:توسعه پروژه‌های محرک توسعه، احداث نمایشگاه بین‌المللی سنگ در زمینی به وسعت ۳۶هکتار، توسعه بیمارستان تخصصی امام حسین (ع)، بازار خودرو به وسعت ۹۱هکتار و راه اندازی پایانه حمل و نقل بار علاوه بر حل مشکلات شهری به افزایش درآمد پایدار شهر کمک می‌کند.
 
 
انتهای پیام/ش
 

نشست خبری شهردار منطقه دوازده اسفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.