رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:خسارت سرمازدگی به باغ‌های زرشک خراسان جنوبی امسال ۸۳ میلیارد ریال برآورد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان  خراسان جنوبی خسارت سرمازدگی باغ‌های زرشک استان در سال جاری را ۵۹۶ هکتار اعلام کرد.

او افزود: در این خصوص از طریق وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت بحران استانداری این موضوع پیگیری می‌شود تا از طریق کمک‌های بلاعوض و گذر از وضعیت موجود، باغ‌های زرشک به حالت اول بازگردند.

قوسی با اشاره به قیمت‌گذاری زرشک تازه در استان، گفت: طبق مصوبه کمیسیون قیمت‌گذاری در اتاق بازرگانی استان، قیمتی که برای زرشک تازه بر روی شاخه به تصویب رسیده، مبلغ ۱۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان ادامه داد: کشاورزان نگران نباشند، زیرا جهاد کشاورزی حامی بهره برداران است و در صورت مشاهده خرید کمتر از ۱۰ هزار تومان ورود و طبق قانون برخورد خواهد کرد.

او خرید توافقی محصولات کشاورزی را یکی از مهم‌ترین راهکار‌های حذف واسطه‌ها عنوان کرد و گفت: در ارتباط با خرید زرشک امسال، مصوب شده که هیچ دستگاه یا فردی اجازه خرید پایین‌تر را ندارد و اگر خریدی زیر قیمت تعیین شده انجام شود سازمان تعاون روستایی زرشک را با قیمت تعیین شده از کشاورز خریداری می‌کند.

انتهای پیام / ط ا

جهاد کشاورزی حامی بهره برداران  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.