معاون ساماندهی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: ۵ گروه صنفی در محدوده منطقه ۹ شهرداری، استاندارد سازی می شوند.

مشاغل شهری در مسیر استاندارد سازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نعیمی مقدم معاون ساماندهی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‎های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: مشاغل صنفی و صنعتی حوزه تعمیرات خودرویی به لحاظ قانونی جزو دسته‌ای از مشاغل آلاینده و مزاحم شهری به شماره آمده و از سویی شهروندان نیز همواره از مزاحمت‌های آنان دچار مشکلاتی هستند که نهایتا منجر به ارائه شکایات بسیاری در این زمینه می‌گردد و به همین دلایل مسئولین شهری را بر آن داشته که تدابیر خاصی برای ساماندهی اینگونه مشاغل، در محیطی خارج از مناطق مسکونی به دنبال راهکار‌های موثری بیاندیشند.

او تصریح کرد: در این میان مشاغلی وجود دارند که مزاحم و آزار دهنده نیستند و از حیث سلامت زیست محیطی و عدم انتشار آلودگی صوتی و هوا نیز دارای میزانی از استاندارد‌ها می‌باشند.

معاون ساماندهی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‎های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: از سویی جنبه خدماتی آن‌ها از حیث فوریت، البته با رعایت یکسری استاندارد‌های لازم، امکان نزدیکی به مناطق مسکونی نزدیک‌تر را ضرورتی انکار ناپذیر متصور می‌سازد.

نعیمی مقدم  افزود:  سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی طی برنامه‌ای منسجم و با اخذ مصوبات لازم از شورای اسلامی  مشهد، در حال ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم در مجتمع‌های خدمات خودرویی می‌باشد، اما مشاغل خودرویی که نیاز به حضورشان در شهر و در نزدیکی مناطق مسکونی بیشتر احساس می‌شود را می‌توان با رعایت ضوابطی تعیین شده توسط این سازمان و با مشارکت اتاق اصناف به سمت و سوی استاندارد سازی هدایت نمود که هم سهولت دسترسی شهروندان فراهم آید و هم از حیث مقوله زیبای سیما و منظر شهری نتایج قابل قبولی حاصل گردد.

او تصریح کرد: در اجرای این طرح، مشاغل تحت نظر اتحادیه باطری و استارت و دینام، برق اتومبیل، شیشه و آینه آتومبیل، تعمیر و فروش لاستیک و همچنین تعمیر و فروش موتور سیکلت و دوچرخه، ضمن اهتمام به رعایت کامل قوانین و ضوابط شهرداری، نظام صنفی، انتظامی، بهداشتی، ایمنی و زیست محیطی، شامل این استاندارد سازی خواهند بود.

نعیمی مقدم ادامه داد:  به زودی طرح استاندارد سازی ۵ گروه صنفی صنعتی بالغ بر هزار واحد صنفی در شهر اجرا خواهد شد.
 
انتهای پیام// ز.م
 

اجرای طرح استاندارد سازی مشاغل شهری در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.