فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: تاکنون بیش از ۵۳۲ زائر اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه تردد کرده اند.

تردد بیش از ۵۳۲ هزار زائر اربعین حسینی در مرز چذابه/۶۵۰ دستگاه خودرو در بخش عراقی و ایرانی چذابه فعالیت دارندحمید سیلاوی فرماندار شهرستان دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به منظور سهولت تردد زائران اربعین حسینی و باتوجه با افزایش حجم ورودی زائران نسبت به خروجی، برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای انتقال آن‌ها به استان‌های سراسر کشور انجام شده است.

او افزود: اقدامات همه جانبه از جمله مسائل امنیتی در زمان ورود به کشور، مسائل ایمنی و بهداشتی با توجه به فعالیت بهداشت و درمان، فعالیت تیم‌های پزشکی و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های مستقر در پایانه مرزی چذابه انجام شده و آمادگی کامل و لازم برای بازگشت زائران فراهم است.

سیلاوی درخصوص آخرین آمار تردد زائران در این پایانه مرزی بیان کرد: تاکنون ۵۳۲ هزار و ۹۶۹ زائر از طریق مرز چذابه به سوی عتبات عالیات رهسپار شده اند و بخشی دیگر نیز به کشور بازگشته اند.

به گفته فرماندار شهرستان دشت آزادگان، ۳۵۷ هزار و ۵۷۸ نفر از طریق مرز چذابه از کشور خارج و ۱۷۵ هزار و ۳۹۱ زائر تا شامگاه دیشب به کشور وارد شده اند.

این مقام مسئول اذعان داشت: درحال حاضر ۳۰ گیت برای مهرزدن به گذرنامه زائران در حال بازگشت و همچنین ۱۶ گیت اضطراری آماده است.

حمید سیلاوی اظهار کرد: همچنین مواکب مستقر در مرز چذابه بصورت شبانه روزی آماده پذیرایی از زوار امام حسین (ع) و توزیع ۳ وعده غذایی گرم هستند.

۶۵۰ دستگاه خودرو در بخش عراقی و ایرانی چذابه فعالیت دارند

او ادامه داد: هدف ما هموار کردن تردد زائران در مسیر رفت و برگشت است و ۳۲۵ دستگاه اتوبوس، مینی بوس، خط واحد و ون در بخش عراقی مرز چذابه آماده باش هستند و کار جابجایی آن‌ها را برعهده دارند.

سیلاوی بیان داشت: برای تردد زائران در بخش ایرانی مرز چذابه نیز ۳۲۵ خودرو آماده هستند و جابجایی زائران را انجام می‌دهند.

به گفته فرماندار شهرستان دشت آزادگان، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس نیز برای جابجایی بین استانی تقسیم بندی شده اند تا زوار به راحتی بتوانند به مقصد خود در سایر استان‌ها برسند و دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد: امنیت زائران تامین شده و تمامی نیروهای نظامی و انتظامی و پلیس راه در مسیرهای منتهی به مرز چذابه مستقر هستند.

حمید سیلاوی گفت: محل‌های ویژه برای استراحت زائران در مساجد، مدارس، حسینیه‌ها و حتی منازل مردم که به صورت داوطلبانه اعلام آمادگی کرده اند شهر‌های بستان، سوسنگرد، ابوحمیظه، کوت سید نعیم، حمیدیه و همچنین اهواز پیش بینی شده و آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند.

او در پایان از زائران خواست سفر خود را مدیریت کرده و به هنگام بازگشت به شهرهای خود عجله نکنند و با حوصله و پس از استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند تا سفر خوبی را تجربه نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.