مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند کمک مالی به پورتوریکو پس از توفان ماریا آگاهانه متوقف شده است.

دولت ترامپ کمک مالی به پورتوریکو پس از توفان ماریا را آگاهانه متوقف کردبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، مقامات آمریکایی می‌گویند کمک به پورتوریکو پس از توفان ماریا در سال ۲۰۱۷ آگاهانه متوقف شده است.

دو مقام وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا در جلسه این هفته این وزارتخانه اذعان کردند که اعطای بودجه امدادی برای خسارات توفان ماریا در پورتوریکو، پس از پایان مهلت قانونی متوقف شده است.

«آروی دنیس» و «دیوی وول» از مدیران ارشد مالی این وزارتخانه روز پنجشنبه در جلسه هفتگی حاضر شده و به ارائه برخی اطلاعات پرداختند.

به گفته آن‌ها این نهاد مهلتی که کنگره برای ارسال کمک‌های مالی به پورتوریکو اعلام کرده بود، نادیده گرفته و حتی پس از پایان مهلت، هیچ بودجه‌ای برای مقابله با خسارات ناشی از توفان ماریان در جزیره پورتوریکو به حساب صندوق وزارت مسکن و توسعه شهرداری واریز نشده است.

وول در این جلسه گفت: ما شانه به شانه در کنار مردم پورتوریکو هستیم. ما متعهد هستیم خانه همه آمریکایی را که بر اثر توفان و بلایای طبیعی نابود شده است بازسازی کنیم و خواهان نظارت بر بودجه تامین شده آن هستیم.

به رغم اظهارات این دو مقام آمریکایی، هیچ واکنشی از سوی قانونگذاران منتشر نشد.

چاک شومر، رهبر اقلیت سنای آمریکا، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور را به دلیل خالی کردن بودجه آژانس فدرال مدیریت اضطرار و حوادث غیر مترقبه برای اجرای سیاست‌های مهاجرتی و مقابله با ورود مهاجران هدف انتقاد قرار داد.

پورتوریکو با نام رسمی قلمرو همسود پورتوریکو، مجمع‌الجزایری در شمال شرقی منطقه کارائیب است. پورتوریکو از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا به‌شمار می‌آید که تحت حاکمیت سیاسی آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار