معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: بیش از ۷۰ درصد اعتبارات دستگاه زباله سوز رشت تامین شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در جلسه پسماند با محویت حل معضل سایت زباله سراوان در فرمانداری رشت گفت: حل معضل سایت زباله سراوان وظیفه همه مسئولان و دولت است و دستگاه‌های اجرایی برای برطرف کردن مشکل مردم منطقه سراوان تمام توان خود را به کار گرفته اند تا در کوتاهترین زمان این مشکل را برطرف کنند.

او افزود: بیش از ۷۰ درصد اعتبارات دستگاه زباله سوز رشت تامین شده  وزیر ساخت‌های لازم آن فراهم وتحویل پیمانکار شده است وبخشی از تجهیزات مورد نیاز دستگاه زباله سوز هم وارد کشور شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: تصفیه خانه شیرابه سایت زباله سراوان در حال آماده سازی است و در چند ماه آینده به بهر برداری می‌رسد و علاوه برآن با راه اندازی خط جدید در کمپوست شهر رشت و به حداقل رساندن انتقال زباله در سراوان تلاش می‌کنیم تا هیچ زباله ای به منطقه سراوان منتقل نشود.

علی اوسط اکبری مقدم با بیان اینکه، با جدیت تمام پیگیر حل مشکل زباله سراوان هستیم، افزود: با برگزاری جلسات مستمر پیگیری معضل زباله سراوان از اولویت کار ما است.

میر شمس مومنی زاده فرماندار رشت همچنین در این جلسه گفت: اعتبارات مناسب برای ساماندهی سایت زباله سروان اختصاص یافته است و همه مسئولان استان وشهرستان با تمام توان پیگیر ساماندهی زباله سراوان هستند.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی به صورت تمام وقت در تلاش هستند تا شرایط مناسب زندگی برای مردم سراوان را فراهم کنند تا معضلات ناشی از زباله باعث آسیب رساندن به مردم منطقه نشود.

فرماندار رشت گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه شیرابه سراوان با سرعت بیشتری در حال انجام است و تجهیز کارگاه برای راه اندازی تصفیه خانه با تلاش مضاعف پیمانکار از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

ناصر حاج محمدی شهردار رشت هم در این جلسه افزود: با راه اندازی تصفیه خانه در سراوان کنترل شیرابه به زودی انجام می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه ۵۲ دهیاری ۶۴ کارخانه و ۱۹ شهر گیلان زباله تولیدی خود را به این منطقه انتقال می‌دهند لذا از فرمانداران و شهرداران این شهر‌ها خواست در راستای حل مشکل زباله سروان با شهر داری رشت همکاری و هماهنگی داشته باشند.

شهردار رشت همچنین از بهره برداری سوله کمپوست لاکان در ماه‌های آینده خبر داد، و گفت: با راه اندازی این سوله ۶ هزار متری و همچنین یک سوله دیگر میزان تبدیل زباله به کود آلی ۵۰۰ تن افزایش می‌یابد.

ناصر حاج محمدی همچنین از اختصاص اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی برای راه اندازی دستگاه زباله سوزسراوان خبر داد و تصریح کرد: با راه اندازی دستگاه زباله سوز معضل زباله سراوان به طور کلی حل خواهد شد.

 

انتهای پیام / ق 

 

بیش از ۷۰ درصد اعتبارات دستگاه زباله سوز رشت تامین شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.