به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان صبح امروز در مراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: خدارا شاکریم که با تلاش شما عزیزان، آموزش و پرورش در حوزه انجمن اولیا رتبه برتر را کسب کرده است و هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت با خانوادهها ارتباط ندارد لذا فرصت خوبی است که باید به نحو مطلوب استفاده کنیم.
او افزود:اولیاء مطالبه گران اصلی مدرسه هستن و راه اندازی اتاق هم فکری و هم اندیشی برای انجمن واولیاء ضروری است.
مدیرکل اموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه معلمان ایثارگران واقعی هستند، گفت: کار معلمی کار سختی است و اگر معلمی بخواهد خوب کار انجام دهد و نظام تعلیم و تربیتی را ادامه دهد باید عاشق و دلسوز باشد.
او افزود: باید از ظرفیت و توانمندی خانواده که رکن اصلی تعلیم و تربیت است و مهمترین نهادی که دانش آموز هم آموزش و تربیت یاد میگیرد، استفاده کرد لذا در سند تحول بنیادین هم بیشتر از ۲۰ بار به کلمه و نقش خانواده اشاره شده است.
اسکندری نسب گفت: اگر امروز اعتقاد داریم که نقشه راه سند تحول است باید این مشارکت را جدی بگیریم و اهمیت بدهیم و اگر آسیبی وجود دارد برای این است که نتوانستیم این دو نهاد اولیا و مربیان را درکنار هم قرار دهیم.
اوبا بیان اینکه مدیر مدرسه نقش مهمی در مدرسه دارد، ابراز داشت: امروز میگوییم نقش مدیر مدرسه نقش کلیدی و اثرگذاری است و مدیران باید در توانمندسازی و هم افزایی تلاش داشته باشند و اگر مدیر مدرسه نقش خوب ایفا کند قطعا ان چیزی مد نظرمان است به آن دست خواهیم یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه خانواده از بهترین شرکا نظام تعلیم و تربیت است، گفت: خانواده مهمترین و تاثیرگذارترین نقش تربیتی دارد و اگر این نقش را در حوزه اموزش و پرورش همراه نکنیم، بچه هاسردرگم خواهند شد لذا باید در این راستا تلاش کنیم که هم افزایی داشته باشیم.
او گفت: اگر از سال گذشته اصرار داریم باید حتما اتاق اولیا و گفتگو شکل گیرد به واسطه همین است که خانواده ظرفیت و توانمندی که دارند و بیش از گذشته مدارس نیازمند مشارکت در حوزه تربیتی دارند لذا باید از ظرفیت خانوادهها در حوزه تربیتی و فرهنگی و اخلاقی داریم استفاده کنیم و ظرفیتهای بسیاری در خانواده است که استفاده نمیکنیم.
اسکندری نسب با اشاره به اینکه دانش اموز فردی در این جامعه است که میتواند پیشرفت و رشد داشته باشد، افزود: رویکرد ما در آموزش و پرورش رویکرد تربیتی است و تربیت فصل مشترک خانه و مدرسه است لذا هرچه ما مشارکت اولیا را داشته باشیم کارمان اسانتر است و باید تلاش کنیم و دغدغه داشته باشیم.
اوعنوان کرد: ما نظام دینی و شیعی هستیم که اخلاق مداری شیوه کار ما است لذا آموزش و پرورش کانون اخلاق و تربیت، کانون پیشبرد اخلاقی که انبیا و اولیا است که در سند تحول اشاره شده است.
مدیرکل اموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه مدرسه بهترین کانون برای یاددهی و یادگیری است، افزود: هیچ جایگاهی به مقدسی مدرسه نرسیده است و فرایند تربیت و تعلیم و همه چیزهایی که در وجود معلم است تجلی پیدا میکند تا دانش آموز مسیر خود را شمخص کند لذا تلاش کردیم مدرسه آباد، بانشاط و امن داشته باشیم که همه احساس امنیت و ارامش کنند و جایگاهی امن برای بچهها و خانوادهها باشد.
او افزود: برای مسائل اموزشی و تربیت و اخلاقی ما دستمان به سمت خانوادهها دراز است، انجمن اولیا میتواند در مستحکم کردن خانه و مدرسه نقش اساسی داشته باشد.
اسنکدری نسب با بیان اینکه رویکرد ما در استان، ارتقا مدیریت مدرسه و ارتقا کیفیت برنامهها در آموزش و پرورش است، افزود: لذا انگیزه در معلمان و دانش آموزان را ما باید ایجاد کنیم.
مدیرکل آموزش وپرورش افزود:مشارکت اگر خوب دنبال شود و موفقیت امیز باشد میتواند همه جانبه و داوطلبانه باشد و اگر اگاهانه باشد اثر بیشتری دارد و امیدواریم مشارکت خانواده را داشته باشیم که هم بهره وری را در کار افزایش دهد و هم اعتماد مردم به اموزش و پرورش دو چندان شود.
او گفت: راه اندازی اتاق اولیا ضروری است و هر اندازه میتوانید اتاقی برای مشارکت والدین در مدارس داشته باشیدکه باعث افزایش حس رقابت در دانش اموزان میشود.
انتهای پیام/س