وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد حفظ برخی از نیرو‌های نظامی این کشور در شمال شرقی سوریه در دست بررسی است.

اسپر: قصد حفظ برخی نیرو‌های نظامی آمریکا در شمال سوریه را داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد واشنگتن حفظ بخشی از نیرو‌های نظامی خود را در شمال شرقی سوریه به منظور اطمینان از اینکه نفت این منطقه به دست تروریست‌های داعشی یا دیگران نخواهد افتاد، را در دست بررسی دارد.

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران در افغانستان اعلام کرد: ما در حال حاضر برخی نیرو‌های نظامی را در چند شهر درست در نزدیکی این منطقه داریم و هدف این است که مانع دسترسی بویژه نیرو‌های داعشی و سایر گروه‌ها به در آمد نفتی این منطقه شویم، که ممکن است به دنبال این درآمد‌ها به منظور تامین فعالیت‌های خرابکارانه خود باشند.

اسپر افزود: بحث‌های در این مورد (حفظ برخی از نیروها) صورت گرفته است، تاکنون تصمیمی در خصوص تعداد نیرو‌های باقی مانده و یا مواردی از این دست اتخاذ نشده است.

این مقام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، گفت: در حالی که خروج نیرو‌های نظامی ما از شمال شرقی سوریه در حال انجام بوده است، برخی از آن‌ها همچنان در کنار نیرو‌های دموکراتیک کرد در نزدیکی میادین نفتی حضور داشته و بحث‌هایی درباره حفظ برخی از آن‌ها در این منطقه صورت گرفته است. این گزینه را هنوز ارائه نکردیم، اما وظیفه پنتاگون بررسی گزینه‌های مختلف است.

از سوی دیگر، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در گفتگو با فاکس‌نیوز اعلام کرد واشنگتن با شبه‌نظامیان کُرد برای تسلط بر میادین نفتی شمال سوریه و مشارکت با کُرد‌ها برای مُدرن‌سازی این میادین مخفیانه توافق کرده است. وی مدعی شد: «ما نه تنها از اینکه میدان‌های نفتی سوریه به دست ایرانی‌ها بیفتد جلوگیری می‌کنیم، بلکه در آستانه ایجاد یک شرکت مشترک با نیرو‌های دموکراتیک سوریه (شبه‌نظامیان کُرد) هستیم تا با مُدرن‌سازی میادین نفتی اطمینان پیدا کنیم که درآمد این میادین به دست ایرانی‌ها و بشار اسد نمی‌افتد.»

این اظهارات در حالی عنوان می‌شود که ترامپ پیش‌تر بار‌ها گفته بود که آمریکا باید نفت کشور‌های غرب آسیا (خاورمیانه) را به کنترل خود درآورد.

کاخ سفید پیش از آغاز عملیات نظامی ترکیه علیه کرد‌های واقع در شمال شرقی سوریه اعلام کرد در این عملیات مشارکت نخواهد کرد و نیرو‌های نظامی خود را به طور کامل از این منطقه خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار