مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴ جایگاه سی.ان.جی این استان استاندارد ایمنی ندارند که از فعالیت آنان ممانعت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتیکهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸ جایگاه سی. ان. جی در مناطق مختلف این استان فعالیت دارند که از این تعداد ۴ مورد استاندارد ایمنی ندارند و در یک سال اخیر ۱۰ مورد آن‌ها تایید استاندارد گرفتند.

بهمن رحمتی با اشاره به فعالیت ۳ جایگاه سیلندرپرکنی در این استان عنوان کرد: این جایگاه‌ها پروانه استاندارد نداشتند و مخازن آن‌ها، ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سال عمر داشت که هر لحظه امکان وقوع یک حادثه و بحران وجود داشت و در بازدید‌های مشترک به همراه کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این واحد‌ها پروانه استاندارد دریافت کردند.

او از تدوین ۱۶ استاندارد ملی خبر داد و گفت: سال گذشته کمیته فنی همانندی در دانشگاه یاسوج با هدف در دستور کار قرار دادن بحث تدوین استاندارد‌های بین المللی تشکیل و راه اندازی شد.

مدیرکل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک هزار و ۵۸۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین‌های بازی و ۹۹۰ مورد نیز بازرسی از واحد‌های تولیدی داشتیم که ۶۳۰ نمونه برای آزمون گرفتیم.

رحمتی با اشاره به اینکه با کمبود نیروی متخصص روبه‌رو هستیم،اضافه کرد: از ۵۵ پست سازمانی تنها ۱۷ مورد تعیین شده و در واقع ۷۰ درصد پست‌های سازمانی این اداره بلاتصدی است.

او همکاری شهرداری یاسوج در زمینه همکاری با موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی در زمینه‌های مختلف از جمله پایان کار ساختمان‌ها و آسانسور را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: با وجود تذکرات فراوان از سوی معاون عمرانی استانداری و مدیرکل دفتر شهری، اما شهرداری دوگنبدان هیچ گونه همکاری ندارد.

 انتهای پیام/غ

تدوین ۱۶ استاندارد ملی

برچسب ها: حادثه ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.