عباسپور گفت: در ۳۰ درصد از مدارس برخی از استان‌های کشور اتاق اولیا و مربیان راه انداری شده است.

راه انداری اتاق اولیا و مربیان در ۳۰ درصد مدارس کشوربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان در پردیس نسیبه اظهار کرد: به عنوان یک تشکل غیردولتی و مدنی با وزارت کشور همکاری‌های بسیاری داریم تا سرمایه بزرگ آموزش و پرورش را در مسیر صحیح هدایت کنیم.

او ادامه داد: باید دیوار حائل میان مدرسه و خانه را از بین ببریم و این مطالبه جز خواسته‌های اصلی انجمن‌های اولیا و مربیان است و کاری فراتر از انجمن اولیا را می‌طلبد که سایر حوزه‌ها باید به ما کمک کنند.

عباسپور با اشاره به نامگذاری هفته پیوند اولیا و مربیان که به این نام بیان کرد: خانواده در سند تحول بنیادین جایگاه ویژه‌ای دارد و در تمام سطوح سیاستگذاری تا اجرا و نظارت باید نقش داشته باشد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به بازنگری اساسنامه انجمن اولیا و مربیان که جایگاه خانواده پررنگ شده است، گفت: شرایط به گونه‌ای است که خانواده از حوزه ستادی تا اجرا نقش دارند و شورا‌های انجمن اولیا و مربیان در سطوح مختلف به این موضوع اشاره دارند.


بیشتر بخوانید: انتخابات شوراهای دانش آموزی برگزار می‌شود


او با اشاره به اینکه ۴۵ عنوان فعالیت را در سال ۹۷ داشتیم، گفت: کار اصلی ما ایجاد انجمن قوی متشکل از خانواده‌هاست و راهبری و نظارت ۹۷ هزار و ۵۹۶ انجمن اولیا و مربیان را انجام دادیم. سعی شد در سطح استان این انجمن‌ها تقویت شود.

عباسپور با اشاره به اینکه بیش از سه و نیم میلیون دانش آموز در حمل و نقل عمومی مورد توجه قرار گرفتند و کارگروه‌هایی برای این منظور با همکاری وزارت کشور تشکیل دادیم، گفت: همچنین سامانه پایش و نظارت حمل و نقل را داشتیم.

او با اشاره به راه انداری اتاق اولیا و مربیان در ۱۰ درصد مدارس کشور گفت: در برخی از استان‌ها این اتاق را در ۳۰ درصد مدارس داشتیم که نشان از استقبال خانواده هاست و با توجه به اینکه کمک خانواده‌ها فقط به کمک مالی محدود نیست از این فرصت برای مشارکت استفاده می‌کنیم.

عباسپور اظهار کرد: ۳۷۲ مرکز مشاوره خانواده داریم که در سال ۹۷، ۵۲ مرکز دیگر هم راه اندازی کردیم، بیش از ۱۰۳ هزار نفر در این مراکز حضور پیدا کردند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان با اشاره به رتبه بندی مراکز مشاوره خانواده گفت: انتشارات انجمن اولیا و مربیان را داریم که تقریبا ماهی یک کتاب منتشر می‌کنیم.

عباسپور با اشاره به همکاری‌های مشترک با دفتر امور زنان آموزش و پرورش و صدا وسیما گفت: در این برنامه جایگاه خانواده‌ها پر رنگ دیده شده است و به سمتی می‌رویم که انجمن‌ها جایگاه‌ها پر رنگ تری داشته باشند.

او همچنین به برگزاری دوره‌های مجازی اشاره و بیان کرد: سامانه‌ای برای آموزش به خانواده‌ها راه اندازی کردیم و برنامه‌هایی ویژه در این مورد داشتیم.

در ادامه حسین خینفر رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: بنا بر فرموده حضرت امیر فرزندان خود را برای روزگار پیش رو تربیت کنید و نباید کپی از خودتان باشد.

او ادامه داد: لازمه تربیت کودک، آموزش و تربیت است و به قول کانت هنر مملکت داری و تعلیم و تربیت ممتازترین هنرهاست.

خنیفر تصریح کرد: پدر و مادر نباید فرزند خود را به دنبال رویای خودشان رهسپار کنند چراکه جامعه به تمام مشاغل از پزشک گرفته تا معلم نیاز دارد.

انتهای پیام/

خانواده در سند تحول بنیادین جایگاه ویژه‌ای دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.