معاون روابط کار وزیر کار از تشکیل کمیته رسیدگی به کارگران بازداشتی آذرآب تا پایان هفته خبرداد.

تشکیل کمیته رسیدگی به کارگران بازداشتی تا پایان هفتهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  شاه کرمی معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مرکزی با بیان اینکه مجموعه وزارتخانه هیچ گاه به مسائل کارگری اراک بی تفاوت نبوده و در کنار خواسته‌های قانونی کارگران هستیم،گفت: پیشنهاد تشکیل کمیته برای کارگران بازداشتی مطرح شده و به دستور وزیر با معاون حقوقی رییس جمهوری مکاتبه شد که تا پایان هفته کمیته تشکیل و به نگرانی‌ها در خصوص کارگران بازداشتی آذرآب رسیدگی می‌شود.

شاه کرمی بابیان اینکه با تاکیدات وزیر کار، مبنی بر اینکه هیچ یک از معاونان وزارت کار حق ندارند نسبت به مسائل کارگری بی تفاوت باشند، افزود: وضعیت آذرآب را مکرر رصد کردیم و هر ۴۸ ساعت به وزیر کار گزارش ارائه می‌شد که امیدواریم اتفاقات نسبتا خوبی که برای هپکو رقم خورد برای آذرآب هم حاصل شود.


بیشتر بخوانید: ۲۱ کارگر بخاطر جلوگیری از حرکت قطار مسافربری دستگیر شدند


او در مورد وضعیت هپکو نیز گفت: در جلسه اخیر هپکو، سهام شرکت به سازمان خصوصی سازی بازگشت و تامین نقدینگی توسط بانک ملی انجام شد.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: موضوع بدهی و مدیریت هپکو باقی مانده که طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد مقاومتی، اختیاراتی به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید داده شده است که می‌تواند تمامی بدهی‌های مالیات، بیمه و سایر سازمان‌ها را تعیین تکلیف کند.

اصلاح قانون شورا‌های کارگری در راه صحن علنی مجلس

او با بیان اینکه از ۱۳ هزار تشکل کارگری در کشور و ۲۲۲ تشکل در استان مرکزی فعال است، اضافه کرد: بررسی طرح اصلاح قانون شورا‌های کارگری که دغدغه تشکل هاست در کمیسیون امور اجتماعی وزارت تعاون به پایان رسیده و لازم است نمایندگان مجلس کمک کنند تا این طرح در صحن مجلس به تصویب برسد.

شاه کرمی ادامه داد: رشد ۶۹ درصدی تشکل‌های کارگری در دولت یازدهم و دوازدهم و فعالیت ۴۰ ساله تشکل‌ها کم سابقه بوده و این امر نشان دهنده اعتقاد وزارت کار به حضور تشکل‌های کارگری است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.