رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، گفت: هزینه‌های درمانی سازمان زندان‌ها و بدهی تأمین اجتماعی به دانشگاه پرداخت نشده است.

حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در فضا‌های درمانی و آموزشی کمبود جدی دارد، گفت: این مجموعه نزدیک به هشت هزار نیروی بهداشتی، درمانی، آموزشی و اداری دارد و تنها ۲۲۱ عضو هیأت علمی که نیاز است برای رشد و پیشرفت دانشگاه سرانه‌ی جذب هیات علمی برای دانشگاه البرز افزایش یابد.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه ۵۶ درصد از تامین بودجه دانشگاه از درآمد‌های اختصاصی است، گفت: بدهی بیمه تامین اجتماعی، سازمان امور زندان‌ها و هزینه‌های درمانی سنگین و زیادی که اتباع بیگانه بر دوش دانشگاه می‌گذارد دانشگاه را با مشکل مواجه کرده است.

کریم با اشاره به کمبود فضا‌های درمانی، اموزشی و بهداشتی در استان، افزود: ۵ دانشکده در ساختمان غیر استاندارد مستقر هستند و بخش زیادی از خدمات بهداشتی درمانی در محل‌های استیجاری ارائه می‌شود و این هزینه زیادی را برای دانشگاه به همراه دارد.

او در ادامه از نمایندگان و دیگر مسئولان خواست تا دانشگاه را در ساخت پروژه‌های درمانی نیمه کاره در استان کمک کنند و گفت: بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس با ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی جهت تکمیل شده نیاز به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گفته کریم بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کمالشهر با ۱۱ درصد پیشرفت کاری در دست احداث است که بر اساس جلسات متعددی که با شهرداری کمالشهر برگزار شد توافق شده است شهرداری تا ساخت اسکلت این بیمارستان کار را دنبال کند و پس از آن دانشگاه ادامه ساخت را پیگیری کند که نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد بود.

او همچنین در ادامه به پروژه‌های درحال ساخت بیمارستان سوختگی، کلینیک ویژه شهید رجایی با ۷۰ درصد پیشرفت کاری اشاره کرد و افزود: دو پروژه درمانی خیر ساز از جمله کلینیک ویژه بیمارستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد نیز در دست احداث است.

انتهای پیام/و

بدهی سازمان تأمین اجتماعی و سازمان زندان‌ها به دانشگاه علوم پزشکی در مسیر افزایش است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.