مدیر عامل موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی از برنامه سازی و انعکاس حداکثری برنامه‌های دهه آخر صفر با تلاش بیش از ۱۵۰ نفر از استودیو‌های حرم مطهر رضوی خبر داد.

برنامه سازی صوتی و تصویری و انعکاس حداکثری از استودیو‌های حرم مطهرحمیدرضا طباطبایی مدیر عامل موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام سوگواری حضرت محمد مصطفی (ص) و سلاله‌های پاک ایشان امام حسن مجتبی (ع) و همچنین، ولی نعمت مان حضرت رضا (ع) تدابیر ویژه‌ای جهت انعکاس حداکثری حال و هوای حرم مطهر رضوی و فراهم کردن بستر زیارت از راه دور برای شیفتگان اهل بیت (ع) از صحن و سرای بارگاه منور رضوی اندیشیده شده است.

او افزود: برای برنامه سازی و پوشش برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر ۵ استودیو و سه واحد سیار بر روی پشت بام‌ها و در داخل صحن‌ها در اختیار شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی عضو اتحادیه بین المللی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی قرار خواهد گرفت و بیش از ۱۵۰ نفر اعم از کارگردان، مجری، تصویر بردار، صدابردار و عوامل فنی به پوشش برنامه‌های این ایام خواهند پرداخت که بالغ بر ۵۰ نفر این افراد از موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی و بقیه میهمان این مجموعه هستند.

طباطبایی برنامه سازی و پوشش برنامه‌های حرم مطهر رضوی را دو رویکرد مهم این مجموعه عنوان کرد و گفت: در این ایام بیش از ۱۰۰ آیتم مناسبتی توسط این مجموعه تولید و در اختیار شبکه‌های مختلف سیما قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام گفت: در روز‌های پایانی ماه صفر ویژه برنامه‌های «کبوترانه» از شبکه سه، «حریم امن» از شبکه قرآن، «موکب الرضا» از شبکه تهران با تهیه کنندگی موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی و ویژه برنامه‌های «رواق» از شبکه یک، «کوی محبت» از شبکه دو، «جاذبه» از شبکه افق و «موکب الرضا» از شبکه تماشا به صورت مشارکتی تولید و پخش خواهد شد.

مدیر عامل موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی حضور پررنگ شبکه‌های اتحادیه بین المللی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را از دیگر اتفاقات رسانه‌ای این ایام عنوان کرد و گفت: شبکه‌های الکوثر، ثقلین، الاهواز، هادی تی وی اردو و فارسی، امیر، النعیم، البینات، کربلا، ثامن، سحر، ولایت فارسی، عربی و هوسا از شبکه‌هایی هستند که در این ایام غالبا یک ساعت از حرم مطهر رضوی پخش برنامه خواهند داشت.

او افزود: شبکه امام رضا (ع) نیز به زبان عربی و اردو به طور ویژه به تولید برنامه می‌پردازد و برخی شبکه‌های استانی نیز در این ایام ضمن برقراری ارتباط زنده به پوشش برنامه‌های حرم مطهر رضوی خواهند پرداخت.

طباطبایی بیان کرد، به منظور انعکاس مطلوب‌تر تمامی تجهیزات و بستر مورد نیاز توسط موسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی فراهم شده است تا برنامه سازان و میهمانان از شبکه‌های مختلف با کم‌ترین دغدغه در آستان علی بن موسی الرضا (ع) به فعالیت بپردازند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

برای آنان که فیض حضور در حرم امام رضا(ع) را ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.