رابطه مرحوم آیت الله مهدوی کنی با رهبر انقلاب + تصویر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: مرحوم آیت الله مهدوی کنی از جمله‌ی نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ۲۹ مهر سالروز درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت‌الله شیخ محمدرضا مهدوی کنی است، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که سال‌های طولانی با ایشان رابطه نزدیک داشته‌اند در بخشی از پیام تسلیت خود این‌طور فرموده‌اند: «این عالم بزرگوار از جمله‌ نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش آفرینی کرد.»

به همین مناسبت بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگو با فرزند ایشان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سعید مهدوی کنی، ابعاد زندگی انقلابی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و مراودات ایشان با رهبر انقلاب را بررسی کرده است.

چکیده‌ای از متن گفتگو را در زیر مشاهده کنید:

حاج آقا در زمان حضور در مجلس خبرگان یک مطلبی بیان کردند که به عنوان یک نظریه در باب مسئله خبرگان باقی ماند، فرمودند وظیفه‌ اول خبرگان که روشن است، تعیین رهبر در موقعی که لازم است، نکته‌ای که همیشه چالش برانگیز بوده است از لحظه‌ تدوین قانون اساسی تا به امروز، وظیفه دوم خبرگان یعنی نظارت است.

در مسئله‌ نظارت، نظریه‌ صیانت را مطرح کردند. یک بخشی از نظارت درباره این است که کسی که در این جایگاه قرار دارد، به درستی در این جایگاه قرار گرفته باشد، این باید احراز بشود و تداوم پیدا کند. حاج آقا می‌فرمودند این نظارت یک بخشی از اقدام خبرگان است. قسمت دیگر که به آن توجه زیادی نشده این است که باید از این جایگاه در مقابل غیر دفاع کرد، نگذاشت که این جایگاه را دیگران خدشه‌دار بکنند. ما وظیفه داریم که نگذاریم رهبری برای حفظ موقعیت و شأن و جایگاه این مجموعه خودش به تنهایی مجبور به دفاع بشود. آنجایی که قرار است از این جایگاه دفاع بشود ما باید سینه‌مان را سپر کنیم و وظیفه‌ حراست از این جایگاه را داریم.

رابطه مرحوم آیت الله مهدوی کنی با رهبر انقلاب +تصویر

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبری ، مهدوی کنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.