مدیرکل بیمه سلامت کردستان با اشاره به اجرای پوشش اجباری بیمه سلامت در این استان همزمان با سراسر کشور گفت:در این طرح تمام افراد فاقد هر نوع بیمه، زیرپوشش قرار خواهند گرفت.

تمام افراد فاقد بیمه کردستان زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، دکتر انور اسماعیلی در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از مردم استان کردستان زیرپوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیستند که این میزان حدود ۹ تا ۹.۵ درصد جمعیت استان را در بر می‌گیرد و این آمار تقریبا با میانگین کشوری برابر است.

او با اشاره به آغاز اجرای بیمه اجباری در سطح کشور همزمان با هفته بیمه سلامت افزود: در این میان هر فردی که فاقد دفترچه بیمه پایه (تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح) باشد باید زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: افراد فاقد بیمه در استان از سوم آبان و همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت می‌توانند برای آزمون وسع به مراکز بیمه و دفاتر پیشخوان استان که شامل ۶۰۰ مرکز است، مراجعه کنند.

او اضافه کرد: در این طرح افراد دهک‌های یک تا سه رایگان، افراد دهک چهارم با پرداخت ۵۰ درصد از حق بیمه و سایر افراد جامعه که از توانایی مالی لازم برخوردار هستند خودشان داوطلبانه حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

اسماعیلی گفت: در زمینه زیرپوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه براساس قانون یک اجبار وجود دارد که خود افراد باید به مراکز بیمه مراجعه و ظرف مدت ۶ ماه از مزایای بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

او در ادامه به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در تمام شهر‌های این استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: از اول امسال تاکنون ۲۱۰ هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده و کردستان جزو استان‌های برتر کشور در این زمینه است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار داشت: با اجرای این طرح، دفترچه‌های کاغذی حذف و بیماران در مراجعه به مراکز درمانی با ارائه کد ملی و یا یکی از مشخصات هویتی خود از خدمات نسخه الکترونیکی بهره‌مند می‌شوند.
او یادآور شد: در این زمینه در حال حاضر بدلیل مشکلات موجود در زمینه سامانه و زیرساخت‌های آن مراکز اجبار نیستند، اما با استقبال خوب روبرو شده‌ایم ضمن اینکه باید تا پایان سال ۱۴۰۰ بیمه سلامت در کشور به صورت کامل الکترونیکی شود.

اسماعیلی همچنین به راه اندازی سامانه رسیدگی به اسناد بستری الکترونیک از اول شهریوربا همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت آزمایشی از ۲ ماه پیش در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود ۳ هزار اسناد بستری به صورت الکترونیک بین بیمارستان‌ها و بیمه سلامت مبادله و بررسی شده است.

او با بیان اینکه سامانه رسیدگی به اسناد بستری الکترونیک به صورت رسمی از اول آبان در بیمارستان‌های استان آغاز بکار کرده است، اضافه کرد: به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده ایم که تا پایان آبان باید تمام بیمارستان‌های سطح استان الکترونیکی شود و از اول آذر اسناد بستری کاغذی را نمی‌پذیریم.

از سوم تا نهم آبان با عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

در استان کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.