نوای دمام بوشهری در موزه آسیا پاسیفیک ورشو طنین انداز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گروه فرهنگی هنری هومهر در آخرین اجرای ویژه برنامه‌های تجلی حقیقت در کشور لهستان، دیروز (دوم آبان) در موزه آسیا پاسفیک ورشو به روی صحنه رفت.

هنرمندان بوشهری در آخرین روز اجرا در محل سالن آمفی تئاتر این موزه روی صحنه رفتند و آیین‌های سنتی عزاداری بوشهر را اجرا کردند.

در این مراسم ابتدا نمایش تعزیه مهلت با معین البکایی (کارگردانی) غلامحسین بارونی و بازی احمد رضا قربانی و عباس بارونی به روی صحنه رفت و سپس آیین سنج و دمام بوشهری اجرا شد.

در ادامه نمایش عشق اعلی به کارگردانی مهدی جلالی و با بازی مهدی ضیغمی نژاد و احمد رضا قربانی به روی صحنه رفت و با استقبال تماشاگران رو به رو شد.

آیین موسیقیایی تعزیت حسینی نیز آخرین برنامه بود که با استفاده از نوحه‌های معروف بوشهری اجرا شد.

حضور سفیر ایران در لهستان، استادان و دانشجویان زبان فارسی دانشگاه ورشو و جمعی از ایرانیان مقیم ورشو از نکات قابل توجه آخرین اجرای گروه هومهر بود.

 تلویزیون ملی لهستان هم از این مراسم گزارش تهیه کرد.

در این آیین گروه فرهنگی هنری هومهر، دمام، فلوت و آثار دیگری از جمله مجموعه عکس‌های هنرمندان بوشهری را به رسم یادبود به مدیر موزه آسیا پاسیفیک ورشو اهدا کردند.

ساز دمام و فلوت اهدایی این گروه در موزه آسیاپاسفیک قرار گرفت.

گروه فرهنگی هنری هومهر از ۲۷ مهر تا دوم آبان، در چند شهر لهستان در قالب یک ویژه برنامه با عنوان تجلی حقیقت، برنامه‌های فرهنگی، هنری و آیینی بوشهر مربوط به محرم و صفر را اجرا کردند.

این گروه، سال ۹۵ هم به دعوت سفارت ایران و چند مرکز اسلامی در آلمان، به مدت یک هفته ویژه برنامه ایام محرم را در شهر‌های مختلف آلمان اجرا کرد که با استقبال مسلمانان آلمانی و همچنین هموطنان ایرانی حاضر در این کشور رو به رو شد.

عکس‌هایی از اجرای گروه هومهر در موزه ورشو را ببینید. این عکس‌ها را ایمان ندومی و آریو انصاری تهیه کرده‌اند.

انتهای پیام/ک

استقبال از برنامه‌های گروه فرهنگی هنری هومهر بوشهر در لهستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.