رویترز به نقل از برخی منابع از احتمال طرح درخواست پکن برای حذف برخی تعرفه‌های آمریکا بر کالا‌های وارداتی چین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از برخی منابع اعلام کرد در گفت و گوی مقامات ارشد تجاری آمریکا و چین که امروز جمعه انجام می‌شود، پکن خواهان حذف برخی تعرفه‌های آمریکایی بر کالا‌های چینی وارداتی، در قبال خرید شمار بیشتری از کالا‌های کشاورزی آمریکا خواهد شد.

به نوشته رویترز، «رابرت لایتیزر» نماینده تجاری آمریکا، «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا و «لیو هه» معاون نخست وزیر چین امروز جمعه تلفنی با یکدیگر به منظور انجام آخرین تلاش‌ها برای آرام کردن جنگ تجاری که نزدیک به ۱۶ ماه است بازار‌های مالی را آشفته و رشد اقتصادی را کند کرده، گفت‌وگو خواهند کرد.

این خبرگزاری همچنین به نقل از دو منبع نوشت: انتظار می‌رود پکن برای امضای یک توافق، از آمریکا بخواهد طرح خود برای اعمال تعرفه بر ۱۵۶ میلیارد دلار کالا‌های چینی از جمله تعرفه بر تلفن‌های همراه، لپ تاپ، کامپیوتر و اسباب بازی را رها کند.

آمریکا و چین در حال تلاشند تا به متن توافقنامه‌ای در خصوص مرحله نخست توافق تجاری دست یابند که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در ۱۱ اکتبر اعلام شده بود. تاکنون ترامپ تنها با لغو یک مورد افزایش تعرفه بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالا‌های چینی در ۱۵ اکتبر به عنوان بخشی از تفاهم‌های حاصل شده، موافقت کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار