فرماندار ملایر با بیان اینکه در برنامه سه ساله توسعه ملایر مقرر شده ۶۵۰ هکتار از باغ های داربستی شود، گفت: اجرای طرح فراز در باغ ها موجب افزایش سه برابری محصول است.

باید ۶۵۰ هکتار از باغات انگور ملایر داربستی شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، قدرت‌الله ولدی، فرماندار ملایر با بیان اینکه انتخاب ملایر به عنوان شهر جهانی انگور یک برند برای این شهرستان است اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت باید محصولی باکیفیت، بازارپسند و صادرات‌محور تولید کرد.

او بیان کرد: در این حوزه هنوز در اول راه قرار داریم و باید از تمام ظرفیت‌ها برای رسیدن به موفقیت استفاده شود.

فرماندار ملایر گفت: ایجاد زیرساخت، داربستی کردن باغات انگور و اجرای طرح فراز، فرآوری محصولات تولیدی، استفاده از گونی‌ها و سبد‌های مخصوص حمل و حرکت از تولید سنتی به سمت تولید استاندارد انگور و کشمش یکی از اولویت‌های مهم بخش جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

ولدی با اشاره به اینکه داربستی کردن باغ های انگور تولید محصول را سه برابر افزایش می‌دهد اضافه کرد: در برنامه سه ساله توسعه ملایر مقرر شده ۶۵۰ هکتار از باغ های داربستی شود.

این مسئول گفت: تحقق این امر نیازمند صرف هزینه سنگینی است که تلاش بر این است با تخصیص اعتبارات دولتی کمک حال کشاورزان و باغداران باشیم.

انتهای پیام/ د 

اجرای طرح فراز در باغ های انگور ملایر

منبع: فارس

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، انگور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.