رئیس کل دادگستری استان فارس بر نقش ویژه قضات روحانی در اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان تاکید کرد.

اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در دومین همایش ویژه قضات روحانی دادگستری استان گفت: لازم است قضات روحانی فارغ از تصدی منصب قضا، به عنوان یک روحانی به رسالت ذاتی خود که همان اهتمام در راستای فعالیت‌های دینی، مذهبی، اخلاقی و فرهنگی است توجه کنند.

او، به طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز اشاره کرد و یادآور شد: قضات، به ویژه قضات روحانی در اجرای این طرح مشارکت جدی داشته باشند.

موسوی ادامه داد: به موجب این طرح، حقوقدانان با حضور در مساجد و میعادگاه‌های نمازجمعه به آگاهی بخشی و پاسخ گویی به سوالات قضایی و حقوقی شهروندان می‌پردازند.

رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بر تلاش در راستای گرایش و جذب مردم به مساجد تأکید و تصریح کرد: هر چه معنویت و گرایش مردم به دین بیشتر شود شاهد کاهش جرائم در جامعه و در نتیجه کاهش آمار ورودی پرونده به دستگاه قضایی خواهیم بود.

طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در راستای طرح توسعه و گسترش مشاوره‌های حقوقی رایگان به مردم توسط معاونت فرهنگی قوه قضائیه با مشارکت مراکز و دستگاه‌های ذی‌ربط در همه مساجد عملیاتی می‌شود.
انتهای پیام/م

اجرای طرح "هر مسجد يك حقوقدان"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار