مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از جذب یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال مالی ۹۸-۹۷ به منظور مرمت مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی آمار موقوفات را پنج هزارو ۶۶۷ مورد و تعداد رقبه‌ها را ۱۱ هزارو ۸۰۶ مورد اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه جدیدترین برنامه اجرایی اوقاف، برپایی موکب اربعین در مرز مهران و با حضور ادارات کل اوقاف ۶ استان دیگر بود، گفت: اسکان زائران، پذیرایی با غذای گرم، اجرای برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت در موکب از جمله برنامه‌هایی بود که در مرز مهران اجرایی شد.

حجت الاسلام آسوده، به اجرای طرح «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» ویژه دهه آخر ماه صفر و در قالب پیاده روی زائران حرم رضوی اشاره کرد و افزود: از استان گلستان به عنوان ورودی استان تا خراسان رضوی ۶ موکب امامزادگان پذیرای زائران پیاده رضوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، با بیان اینکه به جز این مواکب در سایر حسینیه‌ها و مساجد هم در مسیر عبوری زائران موکب برپا شده، آمار زائران پیاده رضوی از استان خراسان شمالی را ۱۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این رقم در سال گذشته ۱۵ هزار زائر پیاده بوده که امسال نسبت به سال قبل رشد داشته است.

او به اجرای طرح تکمیل استخر آب گرم ایوب پیغمبر بخش برادران اشاره کرد و گفت: این طرح با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیون تومان از بهمن ماه سال گذشته شروع و بر اساس استاندارد‌های روز تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام آسوده تعداد کل پرونده‌های حقوقی را ۵۲۴ مورد اعلام کرد که ۶۸ پرونده در جریان است و افزود: ۳۰۰ مورد از موقوفات و رقبات دارای سند مالکیت شده و همچنین هزارو ۶۱۵ مورد تمدید قرارداد اجاره بهاء موقوفات و ۲۵۴ مورد تنظیم قرارداد جدید داشته ایم.
انتهای پیام/ط


جذب ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور مرمت مساجد و حسینیه‌ها

برچسب ها: اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.