باشگاه استقلال ظرف یکسال گذشته درآمد‌های زیادی داشته، اما مشخص نیست این درآمد‌ها صرف چه مسائلی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، باشگاه استقلال تهران این روز‌ها با مشکلات مالی زیادی مواجه شده و از طرفی عملکرد مدیران این باشگاه به شکلی بوده که حتی با وجود پیروزی شاگردان آندره آ استراماچونی در بازی‌های اخیر هواداران لب به اعتراض علیه امیر حسین فتحی باز کرده و شعار "حیا کن، رها کن" علیه او سر می‌دهند.

یکی از نقاط تاریک دوران فعالیت فتحی و معاون سابق او یعنی علی خطیر به شفاف نبودن وضعیت مالی و مشخص نبودن نحوه هزینه کرد درآمد حاصل از فروش بازیکنان استقلال بازمی گردد.

این ۲ نفر که در جدایی و انتقال برخی بازیکنان تاثیرگذار بوده اند هیچ وقت درباره پولی که از این راه به دست آمده پاسخ روشنی به هواداران و رسانه‌ها نداده اند.


بیشتر بخوانید: غفوری: اعتصاب نمی‌کنیم / بازی حساسی برابر تراکتور داریم/ مدیران به فکر استقلال باشند


درآمد باشگاه استقلال از انتقال اللهیار صیادمنش به فنرباغچه ۸۵۰ هزار دلار بوده و این باشگاه از حضور مامه تیام در عجمان امارات و مجید حسینی در ترابوزان اسپور ترکیه هم به ترتیب ۳۵۰ و ۶۰۰ هزار دلار درآمدزایی کرده است.

شنیده می‌شود آبی پوشان برای امضاء قرارداد از تولید کننده البسه جدیدشان هم حدود ۱۰۰ هزار دلار دریافتی داشته اند. طبق برخی اطلاعات هیچگونه حساب و کتابی در باشگاه استقلال برای هزینه این مبالغ وجود ندارد. پولی که بخشی از آن می‌توانست صرف حفظ بازیکن فوق العاده تاثیرگذاری مانند آیاندا پاتوسی شود، اما به شکل عجیبی غیب شده است.

نکته مهم و عجیب این است که طبق اعلام برخی منابع فتحی و خطیر برای حفظ این هافبک اهل آفریقای جنوبی بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ هزار دلار از یک هوادار متمول استقلال دریافت کرده اند، اما در کمال تعجب این هافبک سر از تیم بنی یاس امارات درآورد تا بار دیگر زیرنظر وینفرد شفر بازی کند و پول مذکور هم به آن هوادار پس داده نشد.


بیشتر بخوانید: استراماچونی: رختکن استقلال همیشه در کنار داریوش است/ تنها تیمی هستیم که در ۸ روز سه دیدار داشتیم


از طرفی مدیران استقلال باید درباره دلیل جدایی طارق همام، هافبک جوان عراقی که با وجود باقی ماندن ۲ فصل از قرارداش ناگهان این قرارداد را فسخ کرده و به الاسماعیلیه مصر پیوست هم شفاف سازی کنند تا هواداران بدانند پشت پرده رد کردن او از سوی فتحی و البته خطیر چه بوده است. آیا استقلالی‌ها برای فسخ قرارداد طارق مبلغی دریافت کرده اند چراکه در این مورد هم صورت حساب‌های خاصی در ساختمان باشگاه موجود نیست.

در این میان باید دلیل درگیری معاون مستعفی با ذی حساب باشگاه هم مشخص شود.

از طرفی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در برنامه اخیر فوتبال برتر اعلام کرد باشگاه استقلال در اتفاقی کم سابقه از محل فروش بلیت یکی از بازی‌های این فصل لیگ برتر حدود ۷۰۰ میلیون درآمد کسب کرده است.

با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم پول‌های زیادی به خزانه باشگاه استقلال در ماه‌های اخیر واریز شده است، اما مدیران مدام از مشکلات مالی می‌نالند.


بیشتر بخوانید: قائدی:مصدوم نیستم/ بازی سختی مقابل تراکتور داریم


بخشی از قرارداد بازیکنان این فصل از واریزی حامی مالی استقلال پرداخت شده، اما باید مدیرعامل باشگاه و البته علی خطیر که این روز‌ها تماس مسئولان استقلال برای پاسخگو بودنش نسبت به درآمد‌ها را بی جواب می‌گذارد به حرف بیایند و شفاف سازی کنند.

پول وارد باشگاه می‌شود اما شفاف‌سازی وجود ندارد

رجبی درمورد مشکلات مالی استقلال که در پایان بازی آبی‌پوشان مقابل پارس جنوبی از زبان کاپیتان این تیم مطرح شده است، گفت: یک مدیر را چه کسی باید رصد کند؟ کسی که بالاتر از او سِمت دارد. این همه پول وارد باشکاه استقلال شده است، اما شفاف‌سازی وجود ندارد. هر مدیرعاملی که از استقلال می‌رود، بدهی به جا می‌گذارد. در جلسه‌ای که پیشکسوتان استقلال با وزیر ورزش برگزار کردند، این‌ها را به سلطانی‌فر گفتم. فتح‌الله زاده با آن نوع مدیریتش، چِک شخصی می‌داد و بازیکن جذب می‌کرد. بعد‌ها از او به خاطر این کار‌ها انتقاد کردند. اما استقلال قهرمان می‌شد.

انتهای پیام/ 

آخرین اخبار از باشگاه استقلال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار