وجود ۳۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: کل دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان همدان ۳۰۰ نفر بوده که اغلب مهاجر هستند و آموزش و پرورش آن‌ها را پیدا نکرده است.

وجود ۳۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پورداوود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان   با بیان اینکه پیش از این هفت هزار و ۵۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل بودند که این تعداد به سه هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته و امسال نیز این تعداد وجود ندارد، افزود: از طریق مرکز آموزش از راه دور، دانش آموزان بازمانده از تحصیل را تحت آموزش قرار داده ایم تا این افراد به حداقل ممکن برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: یکی از رویکرد‌های آموزش و پرورش این است که دانش آموز بازمانده از تحصیلی در هیچ جای استان و کشور وجود نداشته باشد، اما متأسفانه برخی از آن‌ها گریزناپذیر است.

او با بیان اینکه بازماندگان از تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم وجود دارند، ادامه داد: دخترانی که ازدواج می‌کنند و یا کودکانی که مهاجرت کرده و یا به دنبال کار می‌روند و یا دانش آموزانی که فوت می‌کنند، در آمار بازماندگان از تحصیل قرار دارند.

پورداوود با بیان اینکه آموزش و پرورش ۸۰۰ نفر از کودکان عشایری را نیز تحت آموزش قرار داده است، تأکید کرد: همه کودکان کار در استان شناسایی شده و توسط آموزش و پرورش تحت تعلیم قرار گرفته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: پس از ۱۰ سال آموزش و پرورش استان همدان موفق به معرفی رتبه چهارم کنکور از استان شد که این نشان از التزام و تأکید این مجموعه بر تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

این مسئول درباره بیماری شپش در مدارس استان نیز گفت: خوشبختانه امسال آماری از شیوع بیماری شپش در سطح استان نداشته ایم همچنین معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اقدامات زیادی در حوزه سلامت و بهداشت دانش آموزان از جمله فلورایدتراپی، ساختار قدی دانش آموزان و تغذیه انجام داده اند.

انتهای پیام/ د 

۳۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در همدان وجود دارد

برچسب ها: آموزش و پرورش ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار