برداشت زعفران از ۱۶ هزار و ۷۰۳ هکتار سطح زیرکشت این محصول در سرزمین طلای سرخ آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عصمتی پور معاون تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با اشاره به افزایش ۶ آغاز برداشت مرغوبترین زعفران جهان در خراسان جنوبی درصدی تولید زعفران در سال زراعی پیش بینی کرد: امسال ۶۷ تن زعفران از اراضی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.

 با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت زعفران در خراسان جنوبی به شهرستان قاین اختصاص دارد، افزود: برداشت زعفران در استان تا آذر ادامه دارد.

وی تعداد بهره برداران تولید زعفران در استان را ۳۸ هزار نفر اعلام کرد.

رئیس شورای ملی زعفران هم گفت: با توجه به درجه بندی استاندارد‌های جهانی، زعفران قائنات همچنان مرغوب‌ترین زعفران جهان است و زعفران منطقه قائنات بویژه در مناطق کوهستانی چه بلحاظ قدرت رنگ دهی (کروسین)، چه به لحاظ عطر (اجزاءسافرانال) و چه به لحاظ طعم (پیکروکروسین) همچنان در جهان بی نظیر است.

محسن احتشام استفاده از آب شیرین برای آبیاری، استفاده نکردن از کود شیمیایی، مهارت و تجربه کشاورزان، برداشت زعفران در صبح زود و نگهداری مناسب این محصول مهم را از دلایل مرغوب بودن زعفران قائنات اعلام کرد.

زعفران تولید شده در خراسان جنوبی، به علت برداشت گل زعفران قبل از طلوع آفتاب و برداشت غنچه قبل از بازشدن از کیفیت، عطر و قدرت رنگ دهی بالایی برخوردار است و مشتریان زیادی در کشور‌های همچون آلمان، آمریکا، اسپانیا و حاشیه خلیج فارس دارد.

پارسال ۶۳ تن زعفران از اراضی زیرکشت خراسان جنوبی برداشت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.