۷۰۸ نفر از زندانیان خراسان جنوبی با اشتغال در زندان، برای خود و خانواده خود درآمد زایی می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،هاشمی مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان گفت: این افراد در نیمه نخست امسال با اشتغال در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی، صنعتی و مزارع کشاورزی زندان‌های استان، ماهانه حق الزحمه دریافت می‌کنند.

او افزود: از این عده  ۶۴ نفر در کارگاه‌های صنعتی، ۱۲۹ نفر در کارگاه‌های خدماتی، ۱۱۹ نفر در مزارع کشاورزی و ۱۱۵ نفر در کارگاه‌های صنایع دستی در زندان‌ها و ۲۸۱ نفر نیز در مراکز تولیدی داخل شهر مشغول به انجام فعالیت هستند.

هاشمی اشتغال و حرفه آموزی را شاه بیت برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان دانست و گفت: در این راستا اداره کل زندان‌های استان با راه اندازی مراکز فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها و ایجاد کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی،   زمینه حرفه آموزی و اشتغال را برای زندانیان فراهم کرده است.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان از بیکاری به عنوان مهمترین علت ارتکاب جرم یاد کرد و افزود: همه نهاد‌های دولتی باید در ایجاد اشتغال و حرفه آموزی زندانیان به سازمان زندان‌ها کمک کنند تا زمینه بازگشت عزتمندانه زندانیان به جامعه پس از آزادی فراهم شود.

انتهای پیام / ط ا

بیکاری مهمترین علت ارتکاب جرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار