مجری طرح کشت آلوئه ورا در فارس گفت: با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ۷۰ هکتار از اراضی استان به زیر کشت این محصول رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا حیدرپور مجری طرح کشت آوئه ورا در فارس بیان کرد: طرح کشت آلوئه ورا با هدف گسترش کاشت گیاهان دارویی و قرار گرفتن این محصول استراتژیک و با ارزش در سبد کالای خانوار کشور بویژه استان فارس اجرایی شده است.

او بیان کرد: از مجموع طرح زیر کشت آلوئه ورا در فاز نخست ابتدا ۲۵۹ هکتار ازاین‌گونه گیاهی زیر کشت رفته و تعدادی در قالب کشت آزاد و مقادیر دیگری به‌ صورت کشت تونل پلاستیکی در شمالی‌ترین مناطق مستعد ایران از جمله فومن در استان گیلان و جنوبی‌ترین استان در قشم هرمزگان قرار گرفته است.

حیدر پور ادامه داد: در حال حاضر برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از یک هزار نفر به طور غیرمستقیم در تولید این نوع گیاه با ارزش دارویی اشتغالزایی شده است.

مجری طرح کشت آلوئه ورا در فارس افزود: گیاه آلوئه ورا مورد استفاده شرکت‌های صنایع آرایشی، دارویی، بهداشتی، غذایی و نیز عرضه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور بوده و به حوزه خلیج‌فارس، روسیه، اروپا و آسیا صادر می‌شود.

او اضافه کرد: آلوئه ورا برای درمان قند‌خون، فشارخون و کبد چرب مفید بوده و در صنایع استریل و نگه‌دارنده مواد غذایی و نیز در سبد کالای هر خانوار به صورت روزانه قابل استفاده است.

حیدرپور اظهار کرد: آلوئه ورا به عنوان گیاه بومی غیر ایرانی با اقلیم آب و هوایی کشور سازگاری داشته و جایگزین مناسبی برای کشت‌های پرآب براست که جنبه ارزآوری مناسب  داشته و نقش عمده‌ای در رونق اقتصادی دارد.

منبع : فارس
انتهای پیام/ت

کشت ۷۰ هکتار گیاه آلوئه‌ورا در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار