رییس اداره بیمه سلامت استان کرمان گفت: تعامل و همراهی متقابل بیمارستان‌ها با بیمه سلامت در کیفیت درمان بیماران در بخش‌های مختلف به خصوص کمک به قشر ضعیف نقش به سزایی داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حمیدرضا ترابی، رییس اداره بیمه سلامت استان کرمان امروز در چهارمین روز از هفته سلامت به همراه تعدادی دیگر از کارکنان بیمه سلامت در جمع مدیران بیمارستان شفای کرمان گفت: بیمارستان شفا به عنوان اولین بیمارستان همکار در اجرایی شدن پروژه الکترونیکی شدن اسناد بستری انتخاب شد که این طرح به صورت صد درصد و موفقیت آمیز اجرا شده است.

او افزود: در خصوص مدیریت هزینه‌های درمان، کاهش میانگین هزینه‌های هر پرونده به همت مدیریت بیمارستان در سه سر فصل دارو، تجهیزات و دستمزد پزشک نیاز به کار جهادی است که در این مورد تعاملات خوب بیمارستان شفا بابیمه سلامت اثر بخش بوده است.

او کارشناسان بیمه سلامت را به عنوان بازویی برای بیمارستان‌ها دانست و اظهار کرد: هیچوقت کیفیت درمان را به خاطر هزینه‌ها زیر سوال نمی‌بریم.

علی قوام، معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان نیز دراین دیدار گفت: توسعه نظام بیمه سلامت کشور، یکی از مهمترین فرامین مورد تاکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و یکی از اهداف اصلی حوزه رفاه اجتماعی و سازمان بیمه سلامت ایران است.

اوافزود: به همین منظور، با تشکیل سازمان بیمه سلامت، یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور، در زمینه بحث سلامت و درمان تمام افراد جامعه به عهده این سازمان واگذار شد.

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان درادامه تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت ایران، مأموریت دارد تا با گسترش و توسعه بیمه همگانی پایه سلامت، امکان بهره‌مندی عادلانه از خدمات مطلوب و اثر بخش و زمینه حفظ و ارتقاء سلامت را برای همه جامعه تحت پوشش فراهم کند.

قوام باتشکر از همکاری خوب بیمارستان شفا با بیمه سلامت گفت: بیمارستان‌ها مهمترین شرکای کاری ماهستند.

معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان، توانمند سازی و ترویج فرهنگ عمومی، سازمان الکترونیک و هوشمند سازی، سطح بندی و نظام ارجاع، پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان، حقوق شهروندی و مشتری مداری، تجمیع منابع و خرید راهبردی و مشارکت اجتماعی و شرکای کاری را از عناوین هفته بیمه سلامت دانست‌.

همچنین محمد حسین مصدق، مدیر بیمارستان شفای کرمان در این دیدار گفت: بیمه سلامت، بیمه‌ای یاری گر و پوشش دهنده افراد بی بضاعت و ضعیف جامعه در بحث درمان است.

او افزود:همراهی و تعامل خوب بیمه سلامت با بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان شفا در زمینه‌های پذیرش، اعتبارات بیمارستان که تاحد توان با ضمانت اجرایی پرداخت شده است.

مصدق با اشاره به مشکلات اخیری که در زمینه تامین دارو، تجهیزات و... به وجود آمد تصریح کرد: در این راستا بیمه سلامت با پوشش اصلی خود که برای قشر ضعیف جامعه است توانسته خدمات ارزشمند درمانی را انجام داده است.

درپایان معاونین اداره کل بیمه سلامت با همراهی مدیران بیمارستان شفا از تمام بخش‌های بیمارستان بازدید و با اهدای شاخه گل از بیماران بستری عیادت و به سوالات بیمه‌ای آن‌ها پاسخ دادند.

انتهای پیام/ی

به سوالات بیمه ای مردم در بیمارستان شفای کرمان پاسخ داده شد

برچسب ها: بیمه ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار