وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی شبه‌نظامی «ی‌پ‌گ» را به آزاد کردن اعضای بازداشتی گروه تروریستی داعش در ازای دریافت پول متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، روز دوشنبه اعلام کرد این کشور از قبل از حمله برای کشتن ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، با خبر بود.

او گفت: «اخباری در اختیار است که از آزادی زندانیان داعش از سوی گروه شبه‌نظامی کُرد‌ ی‌پ‌گ در ازای پول حکایت دارد. شما از یک گروه تروریستی چه انتظار دارید؟»

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه اظهاراتش افزود: «اعلام آتش‌بس در عملیات چشمه صلح به معنای آن نیست که ما علیه تروریست‌هایی که همچنان وجود دارند، هیچ کاری انجام نمی‌دهیم».

چاووش‌اوغلو همچنین اعلام کرد هیئتی نظامی از روسیه برای گفتگو درباره اجرای گشت زنی‌های مشترک و اقداماتی که باید صورت بگیرند به ترکیه سفر خواهد کرد.

او در ادامه اظهاراتش گفت: یگان‌های مدافع خلق آنطور که با روسیه توافق شده بود، به طور کامل از مرز ترکیه با سوریه عقب نشینی نکرده است  در صورتی که یگان‌های مدافع خلق به حضور خود در شمال شرقی سوریه ادامه دهد، ترکیه آن‌ها را پاکسازی می‌کند.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: با آمریکا توافق کردیم هر یک از عناصر نیرو‌های یگان‌های مدافع خلق را که در منطقه توافق شده در شمال سوریه باقی بمانند، هدف قرار دهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: داعش ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار