نیاز برای جذب سرمایه گذاران جدید برای تکمیل پروژه ارسال گردشگر به کرانه فضا سبب شد تا ویرجین گالاکتیک به طور رسمی وارد وال استریت شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت پیشتاز درحوزه گردشگری فضایی با نام ویرجین گالاکتیک که از گروه شرکت‌های هواپیماسازی ویرجین است به بورس نیویورک مشهور به وال استریت پیوست.
شرکت پیشتاز فضایی وارد وال استریت شد
این شرکت خصوصی در حوزه پرواز فضایی که قرار است نخستین گردشگران فضایی را با هواپیمای منحصربه فرد خود به کرانه فضا ببرد، پس از ادغام با شرکت سرمایه گذاری Social Hedosophia وارد بازار بورس نیویورک شد و در تابلوی بازار عمومی قرار گرفت.

مالک شرکت ویرجین گالاکتیک، ریچارد برانسون اعلام کرده است، این شرکت اولین شرکت درحوزه گردشگری فضایی است که وارد بورس شده است. مدیر عامل ویرجین گالاکتیک، جورج وایت سایدز هم اعلام کرده است ورود به بازار بورس به افراد و علاقه‌مندان فرصت سرمایه گذاری در یک شرکت هواپیمایی با امکانات و ویژگی‌هایی منحصربه فرد را می‌دهد.

به تازگی شرکت ویرجین گالاکتیک تصاویری جدید از هواپیمای فوق العاده قدرتمند SpaceShipTwo رونمایی کرده است. این هواپیما قرار است گردشگران فضایی را به کرانه فضا انتقال دهد و حتی آنها برای بازه زمانی کوتاهی وضعیت میکروگرانشی را تجربه کنند و آنگاه مانند شاتل فضایی ناسا، خلبان هواپیما را به زمین فرود می‌آورد.
 

شرکت ویرجین گالاکتیک درسال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس شده است و اکنون در رقابت تنگاتنگ با شرکت‌های اسپیس ایکس و بلواوریجین برای ارسال اولین گروه از گردشگران فضایی است.

هواپیمای فوق پیشرفته SpaceShipTwo به وسیله شرکت Spaceship بخشی از مجموعه ویرجین گالاکتیک تولید شده است. این هواپیما دارای ظرفیت برای شش مسافر و دو خلبان است و می‌تواند به کرانه فضا سفر کند و از هواپیمای مادر خود به نام WhiteKnightTwo در فضا و پس از رسیدن به ارتفاع معینی جدا می‌شود و مسافران را به کرانه فضا حمل می‌کند.

شرکت ویرجین گالاکتیک به طور ویژه برای ارسال گردشگر فضایی برنامه ریزی‌های گسترده انجام داده و به تازگی فرودگاه فضایی خود با نام Gateway to Space را در نیومکزیکو افتتاح کرده است.
 

در این پایانه فضایی، گردشگران فضایی آموزش‌های اولیه و لازم برای سفربه فضا را می‌آموزند و اعضای خانواده و دوستان می‌توانند به بدرقه آنها بیایند.
بیشتر بخوانید: طرح‌های بلند پروازانه آژانس فضایی اروپا؛ از ساخت تلسکوپ‌های فضایی تا نمونه گیری از سیاره زهره
قیمت بلیت هر نفر برای پرواز به کرانه فضا حدود ۲۵۰ هزار دلار است و اولین پرواز‌ها از اوایل سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد. تاکنون برای سفر به کرانه فضا بیش از ۶۰۰ مسافر از ۶۰ کشور مختلف جهان نام نویسی کرده و پیش پرداخت داده اند.

اوایل ماه میلادی جاری، ویرجین گالاکتیک از لباس فضانوردی نسل جدید خود رونمایی کرد که گردشگران فضایی می‌توانند در زمان سفربه فضا آن را بپوشند. این لباس قابل انعطاف است و فضانوردان دچار مشکل دگرگونی دما در زمان استفاده از آن نخواهند شد.
 

ویرجین گالاکتیک برای راهیابی به بورس وال استریت با شرکت Hedosophia دارای ارزش اسمی ۱.۵ میلیارد دلار درماه جولای سال میلادی جاری ادغام شده است. از دیگر شرکای جدید ویرجین گالاکتیک شرکت Palihapitiya است که مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بر روی گالاکتیک سرمایه گذاری کرده است.

شرکت هواپیماسازی بوئینگ هم اعلام کرده است در زمینه حمل و نقل مسافران به فضا در آینده با شرکت ویرجین گالاکتیک همکاری خواهد کرد تا این صنعت جدید روند رو به رشد خود را در پیش گیرد.
 
منبع:Space
انتهای پیام/

ویرجین گاکتیک به بازار بورس وال استریت پیوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.