یک متخصص مغز و اعصاب گفت: رعشه بیشتر در ناحیه گردن و سر شایع است اما در اندام‌های دیگر بدن هم ظاهر می‌شود.

ساعت 20/چهارشنبه/ عارضه ای که به راحتی می تواند خلل هایی در ظاهر فرد ایجاد می کندساناز زرگر متخصص مغز و اعصاب در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره درمان رعشه اظهار کرد: این نوع عارضه معمولاً در سنین میانسالی ظاهر می‌شود اما به دلیل عامل ژنتیکی می‌تواند در کودکی یا نوجوانی هم دیده شود. این نوع عارضه بیشتر در ناحیه گردن و سر شایع است اما در اندام‌های دیگر بدن هم ظاهر می‌شود. 

وی در ادامه افزود: معمولاً درد این نوع عارضه گاهی اوقات از دوران نوجوانی ظاهر می‌شود و تا بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند. زیرا گذر عمر باعث تحلیل رفتن مخچه و موجب بیماری رعشه در افراد می‌شود.

متخصص مغز و اعصاب درباره علائم بیماری رعشه بیان کرد: علائم این نوع عارضه معمولاً با لرزش ظاهر می‌شود. ممکن است خلل‌هایی هم در عملکرد تمام قسمت‌های بدن ایجاد کند که فرد نتواند به خوبی در انجام کارهای شخصی خود به خوبی عمل کند.


بیشتر بخوانیدداروی تقویت حافظه‌ای که موجب سقط جنین می‌شود/ چرا برخی افراد همیشه گرسنه‌اند؟


وی درباره عوامل این نوع عارضه بیان کرد: عوامل تاثیرگذار بر این نوع بیماری هوای سرد یا ترس است که باعث بهم خوردن دندان‌ها می‌شود. سوءتغذیه،  ضعف، مشکلات غدد مثل پرکاری تیروئید و لرزش دست می‌تواند جنبه ارثی داشته باشد؛ این نوع لرزش در سنین پایین‌تر شروع و هنگام خستگی و استرس بیشتر می‌شود و با دارودرمانی مناسب قابل کنترل است. آلودگی هوا، مسمومیت با فلزات سنگین از جمله سرب و کبالت، مصرف موادمخدر، ترکیبات آمفتامین، دارو‌های روان‌گردان و استفاده بی‌رویه از دارو‌های اعصاب در شیرخوارانِ مبتلا به فنیل کتونوری و نارسایی کبد لرزش دیده می‌شود. مصرف بی‌رویه الکل، بی‌خوابی و شب زنده‌داری، کمبود منیزیم و تیامین (ویتامین ب ۱) هم در این نوع عارضه موثر خواهند بود.

ساعت 20/چهارشنبه/ عارضه ای که به راحتی می تواند خلل هایی در ظاهر فرد ایجاد می کند

زرگر درباره درمان رعشه متذکر شد: این نوع عارضه اگر خللی در عملکردهای بدن ایجاد نکند، هیچ ایرادی ندارد و برای افراد مبتلا  جای نگرانی ندارد. اما اگر بیماری رعشه  شدید باشد و حتی فرد نتواند کارهای شخصی خود را انجام دهد، تنها می‌توان با دارو مانع پیشرفت این نوع عارضه شد و معمولاً عمل جراحی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

بیماری رعشه و راه های درمان آن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار