۴۳۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان جنوبی رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،نبی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این آثار از ۲۲۵ هنرمند کشور تا ۳۰ مهر که آخرین مهلت ارسال آثار بود، به دبیرخانه جشنواره در بیرجند رسید.

او افزود: آثار رسیده در رشته‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نقاشی خط است که استادان یدالله کابلی خوانساری، کرمعلی شیرازی و احمد عبدالرضایی از استادان برجسته و عضو شورای ارزشیابی هنری انجمن خوشنویسان ایران، استاد علی اشرف صندوق آبادی قائم مقام شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و استاد مهدی اسماعیلی مود رئیس انجمن خوشنویسان خراسان جنوبی و دارنده درجه یک هنری، داوری می‌کنند.

نبی زاده گفت: آثار برتر در اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، ۱۳ آذر امسال در بیرجند معرفی می‌شود.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان   اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، امام رضا (ع) و امام موسی کاظم (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد .

او ادامه داد: همزمان با اختتامیه این جشنواره، دو نمایشگاه شامل آثار منتخب و راه یافته به جشنواره نیز افتتاح می‌شود که یک نمایشگاه ویژه آثار استادان و نمایشگاه دیگر ویژه هنرمندان فوق ممتاز و ممتاز خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به تمامی هنرمندانی که آثارشان به مرحله نهایی جشنواره ملی خوشنویسی رضوی راه یابد، علاوه بر جوایز نقدی، گواهی شرکت در این جشنواره اعطا می‌شود و آثار راه یافته به بخش نمایشگاهی نیز در قالب بولتن چاپ می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

افتتاح  نمایشگاه آثار خوشنویسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.