ربیعی گفت: هیئت دولت در جلسه امروز آیین‌نامه اجرایی آموزش عالی رایگان برای افراد دارای معلولیت را تصویب کرد.

تصویب آیین‌نامه اجرایی آموزش عالی رایگان برای افراد دارای معلولیتبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به آخرین جزئیات امروز جلسه هیئت وزیران، اظهار کرد: یکی از مصوبات امروز تصویب سامانه جامع مدیریت تضامین و شیوه کار بود که مسئولیت اجرای این کار با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و تمام فعالیت شرکت و سازمان‌های دولتی را ساماندهی می‌کند.

او افزود: مصوبه دیگر در ارتباط با تجارت اموال فرهنگی و تاریخی بود که می‌تواند تجارت در این زمینه وجود داشته باشد، ولی باید از قاچاق اموال تاریخی جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید: گام چهارم را در زمان خود بر خواهیم داشت


ربیعی ادامه داد: دولت ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای قانون معلولیت سرمایه‌گذاری کرده است؛ همچنین آیین نامه اجرایی آموزش عالی رایگان برای افراد دارای معلولیت در جلسه امروز تصویب شد.

سخنگوی دولت درباره حواشی اخیر فیلم «خانه پدری» گفت: آقای عیاری کارگردان برجسته‌ای است و بیشتر درباره مسائل اجتماعی کار می‌کند؛ از همین رو فکر می‌کنم بهتر است قضاوت را به نهاد تخصصی وزارت ارشاد واگذار کنیم؛ به این دلیل که تصمیم گیری درباره مسائل هنری به غیر از حوزه تخصصی به سینما صدمه می‌زند.

ربیعی با اشاره به بازداشت رئیس سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: بازداشت را تأیید می‌کنم، اما اتهام او به دوره پیش از مسئولیت فعلی‌اش مربوط می‌شود، به هر حال اتهام است، در این زمینه اجازه دهید که دادگاه کار خود را انجام دهد و هر تصمیمی بگیرد برای ما قابل احترام است.

سخنگوی دولت درباره استعفای وزیر جهاد کشاورزی اذعان کرد: به هر حال همه ما دچار گرفتاری‌هایی می‌شویم و گاهی کار سخت می‌شود، اما کار کردن در وزارتخانه با این همه دغدغه بسیار حساس است، گاهی اوقات در مورد قیمت‌ها تصمیمات او به نفع جامعه کشاورزی است و این مسائل خستگی روحی می‌آورد، اما سیاست آقای حجتی جزو سیاست‌های موفق بوده است.

اوبا اشاره به گزارش واردات و صادرات که در جلسه امروز هیئت وزیران قرائت شد، ادامه داد: براساس این گزارش، قاچاق و واردات غیر قانونی ۲ میلیارد دلار کاهش یافته، این رقم در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۳۱ و ۲ دهم درصد کاهش داشته است و از ۶ هزار تعرفه فعال، هزار و ۵۲۴ تعرفه تاکنون واردات آنها ممنوع شده و این علامت خوبی برای ساخت داخل و کیفیت است که باید در داخل مراقبت شود.

ربیعی با اشاره به مشکل تنگی تنفسی در استان خوزستان بیان کرد: بحث‌هایی در زمینه مشکلات تنفسی که سال‌های گذشته در استان خوزستان مشاهده شد در جلسه امروز بیان شد. براساس مطالعات ۱۷ عامل احتمالی برای این موضوع کشف شد و در نهایت یک گیاه خوش ترکیب کُنارکاپوس که با توجه به شرایط اقلیمی در این منطقه رشد می‌کند و واکنش افراد به آن متفاوت است عامل بروز تنگی نفس معرفی شد. وزیر کشور مسئول مقابله با این مسئله شد همچنین دستور هرس این گیاه که به شکل سالانه انجام می‌شود، داده شد و شهرداری‌ها و وزیر بهداشت نیز در این زمینه هر کدام وظایفی را عهده دار شدند.

او در پاسخ به سوالی که آیا با کشته شدن ابوبکر البغدادی داعش پایان یافته است، گفت:همان طور که با مرگ بن لادن ریشه ترور خشکانده نشد مرگ بغدادی نیز پایان داعشیسم نخواهد بود. داعشیسم جریانی است که مبتنی بر سیاست‌های غلط مداخله گرایانه در منطقه و با حمایت برخی دولت‌های استبدادی شکل گرفته و رشد کرده است و نتایج آن چپاول و غارت ثروت‌های منطقه است و تا زمانی که این سیاست‌ها وجود دارد با این پدیده روبه‌رو هستیم هر چند ما مبارزه با هر کسی را که تروریست و قاتل است نیکو می‌دانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار