مدیر کل دفتر جمعیت وزارت بهداشت گفت: ۸۴ مرکز درمان ناباروری در کشور فعالیت می‌کنند و ۳۰ درصد از درمان‌های ناباروری موفق است.

موفقیت ۳۰ درصد از درمان‌های ناباروری/ فعالیت ۸۴ مرکز در زمینه درمان ناباروری به زوجین/ کاهش نرخ رشد جمعیت و سالمند شدن کشور ایرانحامد برکاتی مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت  در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت طی سال‌های اخیر در کشور اظهار کرد: متأسفانه نرخ رشد جمعیت طی سال‌های اخیر کاهش داشته است و همین مسئله باعث بروز پدیده سالمندی در آینده‌ای نزدیک می‌شود.

او ادامه داد: در حال حاضر ایران کشور جوانی در منطقه و دنیا محسوب می‌شود، اما به دلیل کاهش نرخ باروری و رشد جمعیت طی چند سال آینده ایران به یکی از کشور‌های سالمند منطقه و حتی دنیا تبدیل می‌شود.

برکاتی تأکید کرد: امروزه کار‌های خوبی به وسیله وزارت بهداشت در خصوص این درمان ناباروری و مدیریت آن انجام گرفته است و همه این اقدامات با هدف افزایش نرخ باروری و رشد جمعیت کشور ما انجام می‌گیرد.

او افزود: امروزه درمان ناباروری به وسیله دارو در سه سیکل به طور رایگان در اختیار زوجین قرار می‌گیرد.

فعالیت ۸۴ مرکز در زمینه درمان ناباروری به زوجین

 مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت  بیان کرد: طی سه سال گذشته مراکز درمان ناباروری ایران به ۱۲ مرکز افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر ۸۴ مرکز درمان ناباروری در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و خوشبتانه  ۳۰ درصد از درمان‌های ناباروری موفق بوده است و زوجین توانسته‌اند با طی مراحل درمان صاحب فرزند شوند.

برکاتی ادامه داد: وزارت بهداشت برنامه‌های مراقبتی در زمینه نگهداری و مراقبت از مادران صاحب فرزند دو ساله را انجام می‌دهد و این اقدامات با هدف حفظ ارتقای سلامت مادر و نوزاد و افزایش رشد جمعیت در کشور است.


بیشتر بخوانید: ثبت اطلاعات سلامت دانش آموزان در سامانه سیب


او یادآوری کرد: امروزه مراقبت و نگهداری از سلامت نوزادان و مادران با هدف افزایش شاخص رشد جمعیت به وسیله وزارت بهداشت انجام می‌شود و ما سعی می‌کنیم که سلامت مادران را ارتقا بخشیم.

انتهای پیام/

۳۰ درصد از درمان‌های ناباروری موفق است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.