معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان این نهاد از ابتدای امسال بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال بوده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، حسینی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال توسط مددجویان تحت حمایت ۲۶۰ تخته فرش به متراژ ۱۴۰۶ متر مربع بافته شده است، گفت: ارزش فرش‌های تولیدی بیش از ۱۱ میلیارد و ۹۳۷ میلیون ریال است.


او افزود: استعداد سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آن‌ها به صورت چهره به چهره از رویکرد‌های اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است و مددجویان پس از طی این مراحل جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده اقدام کنند.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به کیفیت مطلوب فرش‌های تولید توسط مددجویان تحت حمایت گفت: بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت با نظارت استادکاران این نهاد انجام می‌شود و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش‌های تولیدی توسط مرکز خدمات تولیدی و بازرگانی امداد خریداری و وجه آن پس از کسر وام اعطائی به‌حساب مددجو واریز می‌شود.


حسینی توسعه صنعت فرش را به عنوان یک صادرات غیرنفتی راهکاری مناسب برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام صورت می‌گیرد و هم‌اکنون بیشتر بافندگان تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.


او سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب‌وکار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به قالیبافان تحت حمایت را ازجمله خدمات کمیته امداد به مجریان طرح‌های قالیبافی عنوان کرد و گفت: فرش‌های تولیدشده بیشتر در طرح‌های ریز ماهی، لچک ترنج، خشتی، بته‌جقه و نائین بوده است.


انتهای پیام/ب

بافت ۲۶۰ تخته فرش توسط مددجویان خراسان‌جنوبی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.