به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، محسن حاجی میرزایی
وزیر آموزش و پرورش در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: نظام
تعلیم و تربیت بدون مشارکت همه آحاد جامعه قادر نخواهد بود تمام ماموریتهای خود را انجام دهد و تکالیف آموزش و پرورش در پرتو همکاری جمعی تحقق مییابد و بدون اتکا به یک پیوستگی جمعی نمیتوان امور را پیش برد.
او افزود: مهمترین شاخص حکمرانی شایسته توانایی پایدار حل مسائل و مشکلات است که متاسفانه آموزش و پرورش در این موضوع موفق عمل نکرده و بسیاری از چالشهای پیشرو در آموزش و پرورش قدیمی و مزمن است که به شکل مناسب و موثری حل نشده است.
او ادامه داد: انگیزه همه دولتها اشتغال زایی و از بین بردن فقر و محرومیت بوده و کارهای بسیاری نیز در این زمینه انجام شده اما چون این مسائل به خوبی و ریشهای حل نشده همچنان باقی مانده است.
وزیر آموزش و پرورش از تصویب طرح رتبه بندی معلمان درکمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: این طرح به زودی جهت طرح و تصویب در هیات دولت ارائه خواهد شد و برای این طرح ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است و یقینا هر زمان که نهایی شود از اول مهرماه ۹۸ اجرایی خواهد شد.
حاجی میرزایی افزود: طرح۱۷۰ هزار مسکن برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته فاقد مسکن در دست بررسی است و تلاش داریم آن را اجرایی کنیم.
حاجی میرزایی تصریح کرد: در زمینه مواجه با مشکلات رویکرد ما به حل مسئله بسیار مهم است و اولین گام در حل یک مشکل صورت بندی و شناسایی تمام متغیرهای آن است و اگر بتوانیم با فکر و فهمی روشن سه لایه عمقی یک موضوع را ریشه یابی کنیم میتوانیم آن مسئله را حل کنیم.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در دستگاه تعلیم و تربیت وضعیت نیروی انسانی، فضای آموزشی، اجرای سند تحول بنیادین، کیفیت آموزشی و محدودیتهای اعتباری از مسائلی است که حتما باید به آنها توجه ویژه و جدی کرد.
او افزود: خوشبختانه در آموزش و پرورش حجم داشتههای ما بسیار بیشتر از نداشتههای ماست، اما متاسفانه ما کمتر بر روی داشتهها متمرکز شدیم و نداشتهها فکر، ذهن و روح ما را تسخیرکرده و ظرفیتها و توانمندیهای خود را فراموش کرده ایم.
وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش بدون مشارکت همه آحاد جامعه قادر نخواهد بود تمام ماموریتهای خود را انجام دهد و تکالیف این دستگاه در پرتو یک همکاری جمعی تحقق مییابد و بدون اتکا به یک پیوستگی جمعی نمیتوان امور را پیش برد.
او گفت: استان خراسان رضوی در بسیاری از عرصهها از جمله تعلیم و تربیت پیشرو بوده و قطعا تحقق توسعه در این استان و یا هر استان دیگری بدون توجه ویژه به آموزش و پرورش میسر نخواهد شد.
حاجی میرزایی بیان کرد: مدرسه کانون اصلی و مهمترین جایگاه تعلیم و تربیت است و آثار همه کارها در مدرسه نمایان خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در هر برنامهای باید تمام تمهیدات و شرایط بررسی شود تا نتیجه مناسب حاصل شود.
او ادامه داد: در هستی هیچ کاری به اندازه کار فرهنگی نمود ندارد و اگر کاری دقیق، سنجیده و با در نظر گرفتن تمامی جنبههای آن انجام شود پایدار خواهد ماند و کاری که در حوزه فرهنگ انجام میشود ماندگار و ابدی خواهد ماند.
حاجی میرزایی مواردی همچون تربیت تمام ساحتی، فعال شدن زیرنظام ها، مدرسه محوری، ارتباط مدرسه با خانواده، جایگاه و منزلت معلمین، اقتصاد آموزش و پرورش و مشارکت اجتماعی را از جمله محورهای مهمی دانست که حتما باید در آموزش و پرورش برای آن برنامه ریزی صورت گیرد.
بیشتر بخوانید:طرح رتبهبندی معلمان به کجا رسید/ تکلیف همسانسازی حقوق بازنشستگان و پرداخت مطالبات فرهنگیان چه می شود؟
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: معلم کلیدیترین رکن تعلیم و تربیت است و حتما باید معیشت و منزلت آنها ارتقاء یابد تا در نهایت به افزایش انگیزه و بهبود کیفیت آموزشی منتج شود.
منبع:ایسنا
انتهای پیام//ف.ح
احداث۱۷۰ هزار مسکن برای فرهنگیان بدون مسکن