خراسان جنوبی موفق‌ترین استان در اجرای طرح‌های تمام الکترونیک

موفق‌ترین استان ما در ثبت ۱۰۰ درصدی پرونده‌های الکترونیکی، خراسان جنوبی بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  حجت الاسلام شهریاری معاون رئیس قوه قضائیه این طرح‌ها که پیش از این به صورت پایلوت در بیرجند اجرا شده می‌توان به پرونده‌های الکترونیک قضایی، ارتباط کاملا مکانیزه با نیروی انتظامی برای دریافت استعلامات، صدور گواهی عدم سوء پیشینه و برقراری ارتباط ویدئو کنفرانس با حوزه‌های قضایی سراسر استان اشاره کرد.

او در آیین رونمایی از این طرح ها، خراسان جنوبی را موفق‌ترین استان در اجرای طرح‌های تمام الکترونیک در سطح کشور دانست و گفت: موفق‌ترین استان ما در ثبت ۱۰۰ درصدی پرونده‌های الکترونیکی، خراسان جنوبی بوده است و امروز در این استان دادرسی الکترونیکی ۱۰۰ درصد در حال انجام است و این برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌ها به صورت الکترونیک در کشور یک طرح بزرگ ملی است که برکات فراوانی دارد افزود: با الکترونیکی کردن اوراق پرونده‌ها این امکان را خواهیم داشت که به سمت دادرسی ۱۰۰ درصد الکترونیکی پیش رویم و مشکل آرشیو‌های کاغذی نیز حل می‌شود.

او همچنین گفت: با کمک نیروی انتظامی بسیاری از استعلامات در این استان امروز به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌شود که این دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به اینکه برای این طرح‌ها از اعتبارات موجود در دستگاه قضا استفاده شده است افزود: امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر برای واگذاری اعتبارات فناوری دستگاه قضا اقدام کند تا بتوانیم زیرساخت‌های سایر طرح‌ها را نیز فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان هم به رسیدگی ۸۵۷ پرونده در یک ماهه گذشته به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی در استان اشاره کرد و گفت: این پرونده‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله طلاق توافقی، رانندگی بدون پروانه رسمی، ثبت واقعه ازداواج، ملاقات فرزند و انحصار وراثت بود.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه در حوزه صدور گواهی سوءپیشینه به صورت الکترونیکی زمان از ۵ روز به چند ساعت کاهش یافته است افزود: با الکترنیکی شدن خدمات دادگستری به مردم شاهد تسریع زمان رسیدگی، کاهش هزینه‌ها برای مردم و دستگاه قضایی، رضایت عمومی مردم و حفظ حریم خصوصی افراد هستیم.

امروز همچنین با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور و اُمی، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور کارگاهی با عنوان شناسایی اموال قاچاقچیان نیز برای مراجع قضایی، ضابطان دادگستری و دست اندارکاران حوزه شناسایی اموال قاچاقچیان برگزار شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در این جلسه با بیان اینکه باید اموال قاچاقچیان مواد مخدر در همان جلسه ابتدایی دادگاه رسیدگی و تعیین تکلیف شود گفت: این تعیین تکلیف علی رغم اینکه یک مجازات برای آن‌ها محسوب می‌شود می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه و مبارزه جدی با مواد مخدر نیز به حساب آید.

عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور همچنین از جمع آوری ۷۰ درصدی معتادان در تهران خبر داد و افزود: خوشبخاته با این اقدام رضایت عمومی مردم در شهرتهران حاصل شده است.

انتهای پیام/ک

بهره برداری از ۴ طرح تمام الکترونیک قضایی در بیرجند

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار