نوبخت، در مراسم روز ملی بیمه سلامت گفت: اجازه ندهید کسی بگوید پول نداریم فقط وزیر بهداشت به عنوان مقام عالی رتبه مجاز است بگوید پول نداریم.

اجازه ندهید کسی بگوید پول نداریم/ فقط وزیر بهداشت مجاز است بگوید پول نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی بیمه سلامت اظهار کرد: اجازه ندهید کسی بگوید پول نداریم فقط وزیر بهداشت به عنوان مقام عالی رتبه مجاز است بگوید پول نداریم.

او ادامه داد: سال‌ها قبل تصمیم گرفتیم و لایحه بیمه همگانی خدمات درمانی در سال ۱۳٧٣ در مجلس تصویب شد و امروز ثمره آن را می‌بینیم.

نوبخت اظهار کرد: جریاناتی در کشور ایجاد شده بود و جسد بیماران را گروگان می‌گرفتند در حالی این با شأن جمهوری اسلامی مطابقت نداشت. خوشبختانه در دولت یازدهم سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی افزایش پیدا کرد و طرح تحول سلامت اجرایی شد، اما اشتباهاتی صورت گرفت و بیمه‌ها با بدهی‌های زیادی مواجه شدند.


بیشتر بخوانید: بیمه سلامت چقدر از هزینه‌های بستری و سرپایی را پوشش می‌دهد؟


او تصریح کرد: در شرایطی هستیم که پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و راهنماهای بالینی بارگذاری شده است و وزیر بهداشت با وجود اینکه کشتی طوفان زده وزارت بهداشت را با مشکلات مالی تحویل گرفت، در شرایط تحریم با وجود فشارها و مجاهدت‌ها توانستیم نیازهای مردم در حوزه سلامت را فراهم کنیم برای استکبار جهانی حرف داریم. دیگر جسدی گروگان گرفته نمی شود و این اجساد مطهر هستند و باید به داد مردم محروم و دردمند رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار