مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز سیزدهم ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید "رئیسیان" شهرستان "سمیرم" حین کنترل خودرو‌های عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده و ۳ خودروی سبک که همزمان از ایستگاه عبور می‌کردند مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی بعمل آمده ۴ محموله انواع کالای قاچاق شامل ۱۲۰ بسته قفل ایمنی، ۳۲ دستگاه آبمیوه گیری، ۶۷ بسته انواع لوازم یدکی، ۵۰ کارتن لنت خودرو، ۹ دستگاه ترازوی دیجیتال، ۵ باطری خودروی سنگین و یک تن چوب بلوط جنگلی کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۴ نفر در این رابطه و تحویل آن‌ها به مراجع قضائی افزود: ارزش محموله‌های کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از برنامه‌های اولویت دار نیروی انتظامی است و پلیس اجازه نخواهد داد عده‌ای به منظور کسب منافع شخصی خود مانع رونق تولید و اشتغال در جامعه شوند.
 

دستگیری هنجارشکنان در پارک‌های محلی اصفهان

سرهنگ"محمدرضا خداوست" فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: در راستای تأمین آسایش و آرامش عمومی و فردی و ارتقاء امنیت اجتماعی طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، مزاحمت‌های اطراف مراکز آموزشی و پاکسازی پارک‌های محلی از لوث وجود مجرمان و مزاحمان در سطح حوزه کلانتری ۱۶ توسط ماموران این فرماندهی به اجرا درآمد.

مقام انتظامی افزود: این طرح با بکارگیری ۱۰ واحد خودرویی و موتوری، عوامل تخصصی و افتخاری و ماموران یگان امداد اجرایی شد.
وی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح نیم روزی ۱۵ دستگاه وسیله نقلیه متخلف توقیف و ۱۶ نفر متهم نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد:به جهت حفظ آسایش و آرامش شهروندان در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، این طرح در نوبت‌های بعدی نیز با تمام توان در سطح شهرستان اجرا خواهدشد.

سرهنگ خدادوست در پایان با بیان اینکه در نهایت متهمان بعد از تشکیل پرونده قضائی برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: پلیس با افرادی که بخواهند امنیت و آرامش و سلامت افراد جامعه را مختل کنند با قدرت برخورد می‌کند و از شهروندان عزیز نیز انتظار می‌رود در صورت اطلاع از اینگونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

انهدام باند ۵ نفره توزیع کننده مواد مخدر در برخوار

سرهنگ "غلامرضا براتی" فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در تشریح این خبر، بیان داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با انجام یک سری اقدامات تخصصی از توزیع هروئین و شیشه توسط اعضای یک باند مطلع و وارد عمل شدند.

او افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از مخفیگاه این باند مقدار ۵۳۰ گرم هروئین، ۱۱ گرم شیشه، ۱۲ عدد لوله پایپ و ۳ دستگاه ترازوی توزین مواد مخدر را کشف و در این خصوص ۵ نفر را دستگیر و ۲ دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو را نیز توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار با بیان اینکه اعضای باند دستگیر شده به مرجع قضائی تحویل شدند، خاطرنشان کرد: طرح‌های مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ به طور شبانه روزی توسط پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی در محور‌های اصلی و فرعی این شهرستان انجام می‌شوند که به همت و تلاش و تخصص ماموران این شهرستان برای سوداگران مرگ نا امن شده است.
 

سرقت اطلاعات کارت بانکی با شگرد فروش لینک دانلود فیلم

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی" رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروند مالباخته مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی توسط فردی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکی اظهار داشت پس از مشاهده تبلیغات مربوط به فیلم سینمایی با عضویت در کانال تلگرامی آگهی دهنده اقدام به خرید لینک دانلود و پرداخت ۲۰ هزار ریال کردم که پس از آن نه تنها هیچگونه لینکی دریافت نکردم حتی موجودی حساب که مبلغ ۳۰ میلیون ریال بود بطور کامل برداشت شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: تحقیقات توسط کارشناسان این پلیس آغاز و با بررسی‌های علمی و فنی انجام گرفته نهایتا متهم شناسایی و دستگیر شد و در این رابطه پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد: افراد سودجو اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی با موضوعات جذاب و اغوا کننده می‌کنند و از کاربران فضای مجازی درخواست دارند برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک به آدرسی که جعلی است و خودشان طراحی کرده اند مراجعه کنند که در واقع کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

دستگیری متخلف شکار در پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین

علیرضا رضایی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نایین گفت: محیط بانان یک متخلف شکارو صید را در پناهگاه حیات وحش عباس آباد این شهرستان همراه با سه راس کل و بز وحشی شناسایی و دستگیر کردند.

او افزود: از این متخلف ادوات شکار نیز کشف و ضبط و تحویل مراجع قضایی شد.
پناهگاه حیات وحش عباس آباد نایین با وسعتی بیش از ۳۰۰ هزار هکتار یکی از زیستگاه‌های کویری و کوهستانی است که با بحران کم آبی مواجه شده است.

گونه‌های جانوری این پناهگاه بزرگ شامل بزکوهی، قوچ و میش وحشی، جبیر، پلنگ، یوزپلنگ، گربه شنی، کاراکال است که از حیوانات حمایت شده هستند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.