معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛

ما طبق دستورالعمل خودمان استخدام می‌کنیم/معلول و غیر معلول فرقی می‌کند

معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: استخدامی این نهاد طبق دستورالعمل وزارت انجام می‌شود.

طیبی، معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبیدر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  گفت:۳ درصد برای استخدامی معلولین در نظر گرفته شده است، اما ما طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌کنیم.


او افزود: به استناد بند ز ماده ۴۹ قانون مدیریت خدمات کشوری باید شخص توانایی جسمانی، روانی و هم چنین توانایی انجام کار را داشته باشد تا بتواند به حرفه معلمی مشغول شود.


طیبی گفت: برای معاینات پزشکی دستورالعمل‌ها کاملا شفاف و مشخص است و پزشک معتمد آموزش و پرورش به استناد آن افراد قبول شده در آزمون را تایید می‌کند.


او افزود: دستورالعمل خاصی برای معلولان نداریم و افراد معلول با سایر شرکت کنندگان قیاس می‌شوند.


در حالی که قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با شانزده ماده و بیست و چهار تبصره در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۸۳ در مجلس شورای‌اسلامی تصویب شد، اما همچنان ادارات مختلف از اجرای این قانون فرار می‌کنند.


این قانون از ۱۶ ماده تشکیل شده و طبق ماده۱ آن دولت موظف است زمینه‌های لازم را برای تامین حقوق معلولان، فراهم و حمایت‌های لازم را از آن‌ها به عمل آورد. از مهمترین بخش‌های این قانون ماده ۷ آن است که براساس آن دولت موظف است به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد معلول تسهیلاتی را فراهم کند. این قوانین اگر چه شرایط را برای استخدام معلولان هموار کرده، اما از قانون تا عمل فاصله زیاد است.


معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی  چندی پیش در این زمینه گفت: تنها ۴۰ دستگاه در استان به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان عمل و تنها ۷۱ معلول را استخدام کرده اند.


رضا زاده  ادامه داد: مطابق قانون حمایت از معلولین دستگاه‌هایی که قانون جذب ۳ درصد معلولین را رعایت نکنند به پرداخت جزای نقدی و غیر نقدی محکوم خواهند شد.


انتهای پیام/ب


فرار از اجرای قانون حمایت از معلولان

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار