مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: این سامانه پلی بین معلولان و سازمان بهزیستی برای تسهیل در روند مناسب سازی معابر است.

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی  گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: سامانه معبر پل ارتباط بهزیستی با معلولین است تا از این طریق شاهد تسهیل در امر مناسب سازی معابر و اماکن عمومی معلولین و دریافت احقاق حقوق این قشر از جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه مناسب سازی اماکن و معابر عمومی به عنوان یکی از حقوق مسلم افراد دارای معلولیت محسوب می‌شود افزود: این سامانه در دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور آماده ارائه خدمات به عموم مردم و جامعه هدف بهزیستی است.

عرب نژاد در خصوص هدف از راه اندازی این سامانه گفت: برقراری ارتباط دوسویه افراد معلول، جانباز، سالمند و سایر افراد کم توان جسمی-حرکتی با سازمان بهزیستی، برطرف کردن مشکلات و معضلات موجود در زمینه دسترسی آن‌ها به معابر و اماکن عمومی برای تسهیل تردد از جمله این موارد است.

عرب نژاد با اشاره به اینکه سامانه خدماتی معبر توسط ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور، به منظور پیگیری مطالبات بحق معلولین راه ندازی شده است بیان کرد: مددجویان جامعه هدف و کلیه شهروندان می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۱۲۳۲۲ مشکلات مربوط به موضوع مناسب سازی را با ذکر محل (نام دستگاه اجرائی مربوطه –شهرستان و استان) به دبیرخانه سازمان بهزیستی کشور منعکس کنند.

مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دبیر خانه‌های استانی ۷۲ ساعت پس از دریافت پیام، موضوع را به صورت کتبی به دستگاه‌های مربوطه اعلام و در صورت عدم دریافت پاسخ، موضوع حداکثر تا ظرف ۱۵ روز پیگیری می‌شود و نتیجه به دبیرخانه ستاد بهزیستی کشور اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: کارشناس بهزیستی نیز نتیجه را پس از طرح مشکل و پیگیری دستگاه‌های اجرایی مربوطه به دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور و فرد درخواست کننده پیامک می‌کند.

وی با بیان اینکه سامانه خدمت رسانی در بستر دولت همراه نیز از دیگر خدمات غیر حضوری بهزیستی است اظهار کرد:سامانه ussd به ارائه خدمات الکترونیکی از جمله پرداخت مستمری، پیگیری در خواست مستمری، تغییر شماره حساب دریافت مستمری، پیگیری وضعیت پرونده کمیسون پزشکی و ... می‌پردازد.

انتهای پیام / ط ا

سامانه معبر راهی برای تسهیل روند مناسب سازی معابر

برچسب ها: بهزیستی ، معلولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.