نماینده سابق مجلس گفت: آمریکایی‌ها برای تضعیف دولت‌های مردمی در یک کشور از همه تلاش خود استفاده می‌کنند.

آمریکا با قدرت گرفتن دولت‌های مردمی مخالف است/ دولت عراق در جهت مبارزه با فساد تلاش کندحجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تحولات اخیر لبنان و عراق گفت: توطئه‌های اخیر در عراق حرکت نو و جدیدی نیست و در تاریخ سیاسی گذشته ملت‌ها هم شاهد این حرکات بودیم. 

او ادامه داد: هرگاه دولت‌های مردمی در یک کشور به قدرت رسیدند، آمریکایی‌ها برای تضعیف آن نظام از همه تلاش خود استفاده کردند و حتی در مقاطعی هم به پیروزی رسیدند، اما موفقیت ماندگاری به دست نیاوردند. ۲۸ مرداد سال ۳۲ هم نمونه این قیبل کارهاست که در آن دولت مردمی به قدرت رسید و آمریکایی‌ها با کودتا زمینه فعالیت جمعی از اوباش را فراهم کردند تا راه را برای نفوذ مجدد رژیم شاهنشاهی باز کنند؛ البته این نفوذ یک دهه بیشتر دوام نداشت و منجر به پیروزی انقلاب شد.

امام جمعه موقت تهران گفت: دسیسه‌های آمریکا در کشور‌های منطقه اثرگذاری خود را از دست داده است و این گونه کار‌ها در کشور‌های منطقه از جمله لبنان، عراق و سایر کشور‌ها به دلیل برخورداری ملت‌ها از رشد و بصیرت سیاسی نتیجه‌ای برای آنها در بر نخواهد داشت.

او افزود: دولت‌های اسلامی باید تمام توان خود را صرف خدمت به ملت‌ها و تامین منافع واقعی آن‌ها و برای مبارزه با فساد تلاش کنند. امیدوارم دولت عراق هم با بهره‌گیری از این تجربه، کار‌هایی مانند مبارزه با فساد و استفاده از ظرفیت‌های کشور برای رشد و شکوفایی اقتصاد و فرهنگ عراق را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار