مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان اصفهان گفت: بیش از ۱۵۰ اتحادیه، موسسه و مراکز قرآنی که نقش موثر و مهمی در رشد و نمو استعداد‌های قرآنی دارند در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام محمد حسین حسین بلک، مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: بر اساس نظریات جامعه شناسانه و تربیتی ارکان تشکیل شخصیت هر انسانی را می‌توان در سه رکن خلاصه کرد اول محیط، دوم مربیان و افراد موثر، سوم وراثت است.

او با اشاره به نقش مهم رسانه در جامعه افزود: رکن دیگری که به این این سه رکن اضافه می‌شود رکن چهارم یعنی رسانه است که نقش مهم و تاثیر گزاری در شکل گیری و شخصیت سازی فرد و جامعه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان اصفهان با اشاره به میزبانی اصفهان در برگزاری چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم بیان کرد: در حال حاضر استان اصفهان حرف‌های زیادی برای کشور درعرصه‌ی قرآن دارد چه در بعد دارا بودن اساتید بسیار زبده و تعداد زیادی از حافظان قرآنی و همچنین جلسات کم نظیر قرآنی که در استان اصفهان برگزار می‌شود و این ظرفیت‌هایی است که می‌تواند استان اصفهان را در ردیف اولین‌های کشور قرار دهد.

حجت الاسلام محمد حسین حسین بلک گفت: استان اصفهان بعد از پایان چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم این آمادگی را دارد تا در اولین فرصت از رتبه آوران اصفهانی در این مسابقات تقدیر شود و همچنین افرادی که در آستانه ه‌ی رتبه آوری هستند را شناسایی کنیم و با کمک به آن‌ها بتوانیم شاهد موفقیتشان در عرصه‌ی قرآن باشیم.

حجت الاسلام بلک با اشاره به نخبه پروری در استان اصفهان افزود: یکی دیگر از برنامه‌هایی که بعد از پایان مسابقات قرآنی در دستور کار قرار گرفت، توسعه‌ی جلسات تفسیر قرآن کریم است و در استان اصفهان علاوه بر رشد و نمو قاریان و حافظان قرآن در بخش مفاهیم، معارف و تفسیر هم ظرفیت‌های بالایی در این حوزه‌ها دارد.

او بیان کرد:در بحث نخبه پروری قرآن، بهترین میدان دار این حوزه خود مردم هستند که تا به امروز جلسات بسیار باشکوهی را سالانه برگزار می‌کنند و ما وظیفه داریم تا از موسسات قرآنی که نقش موثر و مهمی در رشد و نمو استعداد‌های قرآنی دارند پشتیبانی کنیم و در این راستا می‌توان به اتحادیه‌ها و موسسه‌ها و مراکز قرآنی استان اشاره کرد که تعداد آن‌ها تقریبا به بیش از ۱۵۰ می‌رسد که آن‌ها را زیر نظر داریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه‌ی استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش استان اصفهان فعالیت‌های قرآنی بارزی داشتند و دانش آموزان اصفهانی در زمینه‌ی قرآن و نهج البلاغه افتخارآفرینی کردند و جزء رتبه آوران کشوری محسوب می‌شوند و مسابقات دانش آموزی در مقطع استانی و همچنین کشوری در طول سال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام بلک با اشاره به جایگاه استان اصفهان در بحث وقف افزود: استان اصفهان در بخش موقوفه‌ها و رقبات جزء پنج استان اول در کشور محسوب می‌شود و استان اصفهان توانسته است در در جهت کمی و کیفی این عرصه ظهور و بروز داشته باشد و همچنین با توجه به زمینه‌های متفاوتی که اصفهان در آن مورد ارزیابی قرار میگیرد، شاخص استان در کشور یک شاخص سرآمد و قابل افتخار است.

گفتنی است در این نشست خبری از خبرنگاران و مدیرانی که در راستای پوشش خبری چهل و دومین مسابقات کشوری قرآن کریم به میزبانی اصفهان تلاش کرده اند و اخبار این دوره از مسابقات را رصد کرده اند، تجلیل شد.


انتهای پیام/م
 

آموزش و پرورش استان اصفهان فعالیت‌های قرآنی بارزی داشتند

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.