به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی شرکتهای تبلیغاتی برای پیشبرد بهتر فعالیت خود، مدارس و دانشآموزان را هدف قرار دادند و برنامههای تبلیغاتی در این فضا ساخته شد که این فعالیتها در فضای مجازی بازتاب گستردهای اعم از مثبت و منفی به همراه داشت، به دنبال این موضوع چهارشنبه هفته گذشته گزارشی مبنی بر مقابله با تبلیغات انحصاری مدارس را منعکس کردیم.
بیشتر بخوانید: برندینگ انحصاری به سبک مدارس/ دانشآموزان ابزار شرکتهای تبلیغاتی شدند؟!
به دنبال این موضوع امروز آموزش و پرورش طی اطلاعیهای از ممنوعیت این فعالیتها خبر داد و محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش هم در حساب شخصی توییتر خود نوشت:
«نقد خیرخواهانه خبرنگاران و فعالان فضای مجازی درباره تبلیغات شرکتهای تجاری در مدارس را دیدم. پنجشنبه دستور بررسی فوری دادم.
متاسفانه مشخص شد قرارداد واگذاری فضای مدارس به موسسات تبلیغاتی در گذشته امضا شده بود. امروز آن قرارداد را لغو کردم.
اجازه #تجاریسازی فضای مدرسه را نمیدهم.»
او درباره تاثیر نقد رسانه ها در پیشبرد برنامههای آموزش و پرورش در واکنش به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:
« از شما و سایر خبرنگاران محترم برای پیگیری موضوع متشکرم. در آموزش و پرورش همه مدیران باید از ظرفیت نقد و شناخت رسانه ها برای فهم بهتر موضوعات، اطلاع دقیق تر از وقایع و بهبود نقاط ضعیف عملکردی استفاده کنند.»
انتهای پیام/