در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

فناوری جدید محققان ایرانی برای رنگ کردن سپر خودرو بدون بتونه

فارغ التحصیل رشته فیزیک اتمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: با استفاده از کلایدینک برای رنگ کردن سپر خودرو دیگر نیازی به بتونه نیست.

فناوری جدید محققان ایرانی برای رنگ کردن سپر خودرو بدون بتونهنوید شاه حسینی، فارغ التحصیل رشته فیزیک اتمی از دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از اقدامات ساخت دستگاه پلاسمای سوپر آرک یا همان دستگاه استریل کننده سطوح به وسیله‌ی پلاسمای سرد است که جهت استریل کردن انواع سطوح اعم از سطوح زیستی و غیر زیستی، تصفیه آب، هوا و استریل کردن سطول و افزایش ماندگاری صنایع غذایی و درمان سرطان با استفاده از پلاسما جت استفاده می‌شود.

شاه حسینی در ادامه بیان کرد: با استفاده از این دستگاه سطوحی که به هم نمی‌چسبند مثل دو چسب سیلیکون که با هیچ چسبی به هم نمی‌چسبند یا سیلیکون که به شیشه نمی‌چسبد را می‌توانیم به هم بچسبانیم.

این فارغ التحصیل رشته فیزیک اتمی از دانشگاه شهید بهشتی در ادامه درباره سایر کاربرد‌های این دستگاه تولید شده توسط جوانان مخترع و کارآفرین ایرانی گفت: کاربرد دیگر دستگاه این است که با استفاده از کلایدینک برای رنگ کردن سپر خودرو دیگر نیازی به بتونه نیست و سطح سپر خودرو تحت این پلاسما اصطلاحاً تریت می‌شود، سپس کاملاً رنگ می‌خورد در این حالت فرآیند تریت کردن نهایتا ۲ تا الی ۳ ثانیه زمان نیاز دارد.


بیشتر بخوانید: تولید دستگاه عارضه‌یاب برای خودرو‌های تولید داخل


شاه حسینی با اشاره به دستگاه دیگر تولید شده توسط محققان به نام پلاسما جت افزود: پلاسما جت برای چسباندن چراغ خودرو استفاده می‌شود، زیرا به طور معمول برای چسباندن چراغ خودرو از چسب گران قیمتی استفاده می‌کنند که بعد از مدتی چسب قوام خود را از دست داده و چراغ بخار می‌کند. اما با استفاده از پلاسما جت سطح را تریت کرده سپس با استفاده از چسب ارزان قیمت این دو را به هم می‌کنند. هم اکنون برای چراغ خودروهای داخلی سمند و پژو ۲۰۶ از این دستگاه استفاده می‌‌شود.

انتهای پیام/

ساخت دستگاهی توسط محققان ایرانی که آب استخر را بدون کلر تصفیه می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار