طرح غربالگری چشم در ۱۲۰ پایگاه سنجش ایرانشهر در حال اجراست

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: طرح غربالگری ۳۲ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در ۱۲۰ پایگاه سنجش این شهرستان در حال انجام است.

طرح غربالگری چشم در ۱۲۰ پایگاه سنجش ایرانشهر در حال اجراستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ابراهیم نرماشیری رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور در ایرانشهر از اول آبان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

او با بیان اینکه این طرح با همکاری بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش ایرانشهر در حال اجراست افزود: ١١٠ نفر به عنوان عوامل اجرایی و نظارت برای اجرای این طرح مشارکت دارند.

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر هدف از اجرای این طرح را سلامت کودکان ۳ تا ۶ سال عنوان کرد و گفت: این طرح به منظور ارتقای سطح سلامت عمومی کودکان و پیشگیری از نابینایی در سنین بالا اجرا می‌شود.

او  اظهار داشت: پارسال در شهرستان ایرانشهر ۱۱ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ۴٨٠ کودک مشکوک به تنبلی چشم بودند که به کلینیک‌های بینایی سنجی معرفی شدند که با معاینه و تشخیص پزشک برای یک نفر عمل جراحی و ٣٢ نفر عینک تجویز شد.

نرماشیری تصریح کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم هر ساله از سوی اداره بهزیستی به طور رایگان در شهرستان ایرانشهر اجرا می‌شود که در صورت نیاز کودکان به عینک و عمل جراحی؛ تمام هزینه‌های آن از سوی این اداره پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ع

طرح پیشگیری از تنبلی چشم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار