آغاز برداشت پنبه از مزارع داراب

برداشت محصول پنبه از ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع شهرستان داراب آغاز شد.

آغاز برداشت پنبه از مزارع داراببه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا صالحی مدیرجهاد کشاورزی داراب گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت (دی ماه) ۲۴ هزار تن پنبه از مزارع شهرستان داراب برداشت و تحویل کارخانه‌ها شود.

او متوسط عملکرد برداشت پنبه در مزارع داراب ۴ تن در هر هکتار اعلام کرد و افزود: مهمترین ارقام پنبه کشت شده در شهرستان شامل گلستان، ساجدی، ماکسا و لیدر است.

صالحی ادامه داد: برداشت محصول پنبه در داراب اکثرا به صورت دستی و بخشی با کمباین انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی داراب گفت: شهرستان داراب یکی از مناطق مهم و قطب تولید پنبه در استان و کشور به شمار می‌رود که با توجه به قیمت مناسب خرید آن در سال گذشته، سطح زیرکشت این محصول امسال نسبت به پارسال ۵۰ در صد افزایش یافته است.

صالحی افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت پنبه پیش بینی میشود میزان تولید پنبه در شهرستان ۳۵ در صد نسبت به پارسال افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: باید تعیین قیمت توسط جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، کارشناسان، صنف کشاورزی و کارخانه‌های پنبه مشخص شود تا ضرری متوجه کشاورزان و شرکت‌ها نشود و در صورت نیاز و به منظور حمایت از کارخانه‌های داراب خروج پنبه از این شهرستان بدون مجوز جهاد کشاورزی و تعاون روستایی ممنوع می‌شود.

صالحی در خصوص کیفیت پنبه داراب نیز گفت: محصول پنبه شهرستان داراب به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه به لحاظ نازکی و لطافت از مرغوب‌ترین نوع در ایران است.

براساس اعلام جهاد کشاورزی شهرستان داراب؛ قیمت هر تن پنبه برای سال ۹۸ بین ۵ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان برای هر تن با توجه به نوع محصول و کیفیت آن است.

شهرستان داراب در ۲۲۵ کیلومتری شرق استان فارس واقع شده است.
انتهای پیام/م

برداشت پنبه در شهرستان داراب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار