مسئول زراعت جهاد کشاورزی فسا از برداشت ۶ تن پنبه در هر هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد رضا پارسا مسئول زراعت جهاد کشاورزی شهرستان فسا با بیان اینکه برداشت پنبه از آبان آغاز شده است و تا پایان بهمن ادامه دارد، اظهار داشت: کشاورزان فسایی در سال جاری توانستند رتبه نخست استان در متوسط عملکرد و برداشت در هکتار پنبه را به خود اختصاص دهند.

وی با بیان این که متوسط برداشت پنبه در فارس از هر هکتار ۳ تن است، بیان کرد: کشاورزان فسا از هر هکتار ۴ تن پنبه برداشت کردند و این میزان در بعضی مزارع به ۶ تن در هکتار رسید.

پارسا ادامه داد: کشت به موقع، مبارزه تلفیقی با آفات خسارت زا، استفاده به جا از کود‌ها و ریز مغذی ها، رعایت توصیه‌های کارشناسان، آب و هوای خوب سبب شده است برداشت این محصول در فسا مطلوب باشد.

وی تصریح کرد: امسال حدود هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی در فسا به کاشت پنبه اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود از سطح این مزارع بیش از ۷۰۰۰ تن پنبه برداشت شود.

مسئول زراعت جها کشاورزی فسا با بیان این که تا کنون ۵ هزار تن پنبه در فسا خریده شده است، گفت: پنبه‌های خریده شده توسط کارخانه پنبه فسا فرآوری و در صنایع غذایی، نساجی و دامی استفاده می‌شود.

لارستان، داراب، فسا، زرین دشت، خنج، گراش، استهبان، سروستان و شیراز تولیدکنندگان پنبه فارس هستند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

برداشت ۶ تن پنبه در فسا

برچسب ها: برداشت پنبه ، فسا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار