در نسخه این هفته از تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس تا مشکل بیمه برخی از ایثارگران خواهیم گفت.

از تنبیه خانواده دانش آموز تا زنگ ورزش های بدون معلمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دو هفته گذشته موضوع تنبیه دانش آموزان توسط معلمانشان را بررسی کردیم؛ برای  مثال دانش آموز یزدی که با سیم شارژر تنبیه و یا دانش آموزی که با سیلی معلم، ناشنوا شد؛ موضوعاتی بود که وزیر آموزش و پرورش هم نسبت به آن واکنش نشان داد.
 
اما دوباره در فضای مجازی تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد یک دانش آموز از سوی معلم خود مورد تنبیه بدنی قرار گرفته بود. البته والدین این دانش آموز هم معلم را مورد ضرب و شتم  قرار دادند.
 
 وزیر آموزش و پرورش در این باره بیان کرد: تصاویر منتشر شده در فضای مجازی را دیده‌ و به مدیرکل استان تاکید کردم که پیگیر این ماجرا باشد تا علت آن مشخص شود. این معلم به هیئت تخلفات معرفی شده تا درباره وضعیت کاری او تعیین تکلیف شود.

کمبود معلم در آموزش و پرورش

کمبود معلم در آموزش و پرورش مشکلی است که برخی مناطق کشور با آن دست به گریبان هستند. برخی از معلم‌ها در چند درس تخصصی تدریس می‌کنند برای مثال در مدارس به زنگ ورزش توجه جدی نمی‌شود و معلم‌ درس‌های عمومی، ورزش تدریس می‌کنند.

محمد صیدلو، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در این باره اظهار کرد: در تلاشیم مشکل کمبود معلم را از پایه برطرف کنیم. همچنین مجوزی از وزارتخانه صادر شده که یک هزار و ۵۰۰ نفر از معلم‌هایی که مدارک خود را جهت همکاری برای ما ارسال کرده‌اند، جذب آموزش و پرورش شوند.

او بابیان اینکه برخی از این معلمان به آموزش و پرورش برای استخدام مراجعه کرده اند، گفت: با وجود اینکه این موضوع رسانه ای شده است اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است البته ما همچنان پیگیر این موضوع هستیم ولی مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، پاسخگو نبودند.
پاسخ به سوالات دانش‌آموزی را اینجا بخوانید
مدتی است برخی از ایثارگران به سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۵ پیامک ارسال کرده‌ و گله‌مند هستند که بیمه آن‌ها مورد قبول داروخانه‌ها و مراکز درمانی نیست. باشگاه خبرنگاران جوان، هم علت این موضوع را از شرکت بیمه موردنظر جویا شد.
 
این شرکت بیمه‌ای اعلام کرد؛ طبق ماده یک قانون بیمه، ایفای تعهدات بیمه‌گذار برای بیمه‌گر مقدم است و شرکت بیمه هم باید حق بیمه خود را دریافت کند تا بتواند خدمات خوبی را در اختیار بیمه‌گر بگذارد. در صورت دریافت مطالبات که بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است، تعهدات خودمان را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/

سرانجام تنبیه دانش آموزان چه شد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار