معاون عمرانی استانداری قز وین از صدور پروانه ساخت و ساز برای اراضی قولنامه‌ای استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: اراضی قولنامه‌ای که پیش از این مجوز ساخت و ساز نداشتند، با اخذ تعهد از مالک، پروانه ساخت و ساز می‌گیرند.

فرخزاد افزود: صدور پروانه برای زمین‌های قولنامه ای، تا حدودی مانع ساخت و ساز‌های غیرمجاز شده است.

فرخزاد درباره پسماند‌ها هم گفت: در حال حاضر پسماند به صورت متمرکز جمع آوری می‌شود، اما تفکیک نشدن از مبدا یکی از مشکلات این حوزه است.

او با بیان اینکه پسماند‌های صنعتی مایع باید در کارخانه‌ها بازیافت شوند اضافه کرد: سایت دفع پسماند محمدآباد که زباله‌های ۱۵۰ کارخانه نیز علاوه بر زباله‌های شهری در آن دپو می‌شود، پاسخگوی نیاز استان نیست و حداکثر تا دو سال آینده ظرفیت آن تکمیل می‌شود.

فرخزاد همچنین گفت: از ابتدای پارسال قرار شد که پسماند‌های عفونی و صنعتی وارد استان نشود؛ علاوه بر این پسماند‌های عفونی تمام مطب‌های خصوصی قزوین، محمدیه و الوند جمع آوری و به صورت بهداشتی در محمداباد دفن می‌شود.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در این جلسه گفت: ۲۷ هکتار از اراضی آبگرم خرقان آماده سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هم گفت: حقوق تغییر کاربری باید برای مالکان در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به تخلفات مختلف در موقوفه‌ها افزود: در روستای رشتقون مجوز باغ ویلا و دامداری صادر شده که خلاف شروط موقوفات است و اوقاف هم توانایی برخورد با این تخلفات را ندارد.

او اضافه کرد: پارسال ۷۴ تخلف از جمله صدور سند برای ۲۴۱ هکتار از اراضی شناسایی شده است.

عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم به جاده رحیم اباد کلاچای و مشکلات زیست محیطی طرح اشاره کرد و خواستار رعایت پیوست‌های زیست محیطی شد.

عباس نژاد با بیان اینکه شهرداری‌ها موظف به مدیریت پسماند‌ها هستند افزود: ضوابط دفع پسماند‌ها در بخش خانگی، بیمارستانی و صنعتی رعایت نمی‌شود و نگرانی از سلامت مردم و آبخوان‌ها وجود دارد.

اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی هم گفت: در طرح قزوین- رحیم آباد- کلاچای، برخی مقررات رعایت نشده که دخالت در مسیر ابراه‌ها از آن جمله است.

رئیس کل دادگستری استان هم گفت: در طرح جاده الموت- کلاچای می‌توان مشکلات زیست محیطی را با طراحی جدید از جمله حفر تونل کاهش داد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: اجرای یک تونل می‌تواند ۱۵ کیلومتر از عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی را حفظ کند.

او در موضوع پسماند نیز گفت: با شهرداری‌هایی که در موضوع پسماند به وظایف خود عمل نکنند برخورد قضایی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

صدور پروانه ساخت و ساز برای اراضی قولنامه‌ای استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.