یاسر جعفری معاون فنی و طرحهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتوگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات پل عابر مکانیزه بزرگراه شهید تندگویان با اشاره به این نکته که نزدیک به ۳ ماه است کار احداث این پل به پایان رسیده است، گفت: در گذشته پلی قدیمی و بدون ایمنی ارتباط بین دو طرف بزرگراه را برای ساکنان برقرار می کرد که به دلیل فرسودگی و مجهز نبودن به پله برقی امکان استفاده آن برای تمام افراد امکان پذیر نبود و همین امر موجب بروز تصادفات و تلفات جانی بسیاری شده بود.
معاون فنی و طرحهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری با اشاره به پیگیری اعضای شورای شهر تهران برای احداث پل عابر مکانیزه در بزرگراه شهید تندگویان برای کاهش تلفات انسانی افزود: با پیگیریهای اعضای شورای شهر تهران کار طراحی، تجهیز و احداث پل عابر پیاده مکانیزه در بزرگراه شهید تندگویان به سازمان زیباسازی شهرداری تهران محول شد.
جعفری ادامه داد: با مصوبه سازمان حمل و نقل و ترافیک جانمایی جدید برای احداث پل عابر مکانیزه انجام و پس از استحکام سازی موقعیت پل عابر مکانیزه احداث شد و اعتقاد ما این است که احداث این پل برای ساکنان محله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا ساکنان محله ارتباط نزدیک با یکدیگر دارند و این ارتباط رفت آمد های بسیاری را به دو جبهه بزرگراه شهید تندگویان ایجاد در پی دارد.
او در توضیح اهمیت احداث پل عابر پیاده مکانیزه گفت: به دلیل قرارگیری این پل در اتوبان ارتباط بین ساکنان ۲ محله مجاور اتوبان برقرار شد و ساکنان این ۲ محل میتوانند با استفاده از این پل جابهجایی ایمنی از اتوبان داشته باشند و تلفات ناشی از تصادف در این بزرگراه به دلیل گذر عابر پیاده از عرض خیابان کاهش پیدا کند.
معاون فنی و طرحهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری منطقه ۱۹ نیز در اجرای این پروژه به سازمان زیباسازی کمک کرده است یا خیر گفت: هزینه احداث، انتخاب پیمانکار و اجرای طرح به عهده سازمان زیباسازی شهرداری بود و شهرداری منطقه ۱۹ تنها معارضان موجود( اداره برق و...) را برای اجرای طرح برطرف کرد.
جعفری در پاسخ به این سوال که میزان هزینه انجام شده برای اجرای این طرح بالغ بر چه مبلغی است، گفت: نزدیک به ۳ میلیارد تومان هزینه تکمیل و احداث پل عابر پیاده مکانیزه بزرگراه شهید تندگویان شد.
انتهای پیام/