استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از راه‌های رفع مشکل بیکاری در جامعه، هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت کارآفرینی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای مهارت استان با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: هم اکنون توانایی برخی از صنعتگران این استان در سطح ملی و بین المللی به یک بِرنَد و معیار تبدیل شده است.

او افزود: امروز می‌توان جوشکاران هفشجانی را به عنوان بِرنَد و معیار صنعت جوش ایران معرفی کرد.

عباسی اضافه کرد: این صنعتگران به قدری در چهارمحال و بختیاری از توانایی بالایی برخوردارند که یک دختر ۱۱ ساله توانسته است در صنعت جوشکاری آرگون نیز توانایی خود را نشان دهد.

او با اشاره به ظرفیت بسیار بالای این استان به خصوص مردم هفشجان در صنعت جوش ادامه داد: در ظرافت هنر صنعت جوش خانم‌ها می‌توانند حتی قوی‌تر از آقایان نیز حرکت و فعالیت کنند.

عباسی گفت: تعریف رشته‌های دانشگاهی مرتبط با هنر صنعت جوش و تخصصی کردن آموزش‌های این رشته در مراکز فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری باید مورد توجه قرار گیرد.
او افزود: چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع تبدیلی و تکمیلی و کشاورزی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که نیازمند نیروی انسانی متخصص است.
عباسی اضافه کرد: این استان بیشترین بستر اشتغال و نیروی انسانی را دارد، اما همزمان جزو استان‌های پربیکار ایران است.

او هدف نهایی از توسعه مهارت را افزایش اشتغال پایدار در جامعه دانست و گفت: تعمیم آموزش به ویژه مهارت آموزی به بخش‌های بیشتری از جامعه ضروری بوده که این مهم در سند چشم‌انداز برنامه ششم توسعه کشور و همچنین در سند آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفته است.

عباسی، تغییر فرهنگ کار در جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد: یکی از راه‌های مهم رفع مشکلات بیکاری در جامعه هدایت نخبگان دانشگاهی به سمت کارآفرینی است.

او افزود: این امر امروزه با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان نهادینه شده است و با حضور سازمان فنی و حرفه‌ای در کنار دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، فضای مجازی، صاحبان تریبون‌ها و دانش این تغییر با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

چهارمحال و بختیاری بیشترین بستر اشتغال و نیروی انسانی را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار